ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
ZdravieAko zdravo chudnúť

6 vecí, aby sa mi naozaj podarilo schudnúť

 Mgr. Katarína Pokorná   11.08.2016   7

1) Zmeňte zloženie stravy

Jedzte jedlo s nízkym obsahom tukov (tuky zo stravy nevynechávať úplne), komplexnými sacharidmi a vysokým obsahom vlákniny v strave. 

 

2) Jedzte často, aspoň 5 x denne

Zabezpečíte si rovnomerný prísun energie a živín a budete mať menší pocit hladu. Pri cukrovke sa zníži riziko okamžitej relatívne vysokej potreby inzulínu, tak ako je tomu ak jete alebo dvakrát alebo trikrát denne.

3) Pravidelne si kontrolujte svoje miery a hmotnosť

Zaznamenávajte si ich hodnoty. Vážte sa v pravidelných intervaloch a v rovnakú dennú dobu, pokiaľ možno nalačno. Merajte si obvod pása, stehien a paží. Ak začnete cvičiť zvýši sa Vám objem svalovej hmoty, ktorá je ťažšia ako tuk.

Váha môže vtedy mierne stúpnuť, prípadne sa na nejakú dobu zastaviť. Dôležité je aby sa zmenšili hodnoty obvodov. Najmä obvod pása pretože tuk, ktorý sa ukladá na bruchu je pre Vás vážnym zdravotným rizikom.

 

4) Cvičte

Na chudnutie treba cvičiť v aeróbnej zóne tepovej frekvencie. Vtedy sa ako zdroj energie prednostne využívajú mastné kyseliny, čo podporuje chudnutie.

Ako to spoznáte?

Počas cvičenia sa zadýchate, spotíte a Váš tep sa oproti kľudovej hodnote zvýši o 30 až 40 tepov. Po ukončení cvičenia pocítite príjemnú únavu. Vtedy ste cvičili správne.

Optimálne je cvičiť aspoň 30 minút pretože telo pri zvýšenej námahe spotrebuje najprv sacharidy a až následne sa púšťa do tukov.

Pre ľudí s nadváhou a obezitou, 

vzhľadom k ich hmotnosti a nízkej telesnej zdatnosti, je najlepšie individuálne cvičenie v ľahu na podložke, ktoré nezaťažuje pohybový aparát. Potrebné je cvičiť vždy, a to aj vtedy, keď vysoká telesná hmotnosť obmedzuje pri pohybe a neumožní realizovať pohyb v celom rozsahu. Je dobré cvičiť pod odborným vedením skúseného trénera. Najjednoduchším pohybom, ktorý môže vykonávať každý je obyčajná chôdza. Vykonávaná správnom tempe je výborným a jednoduchým spôsobom na chudnutie.

 

5) Dodržujte pitný režim

Denne by ste mali prijať 2 až 4 dcl tekutín na 10 kg telesnej hmotnosti (najlepšie čistej vody). Deti potrebujú cca 1 – 2 litre tekutín denne, dospelý človek 1,5 – 2,5 litra. O dostatku tekutín Vám veľa povie množstvo a farba moču. Dôsledne sledujte aj frekvenciu močenia.

6) Chce to parťáka

diksutujte v tématickej skupine vo fóre, alebo s kamoškou.Môžete si vzájomne vymieňať skúsenosti so znižovaním hmotnosti. Budte v kontakte s priateľmi, ktorý riešia podobné problémy. Pomôžu, poradia a podržia Vás keď to budete potrebovať.

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 5.0 z 5. Celkom 3 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
Najčítanejšie
Recept týždňa
TIP
Komentáre k článku
Silvia napísané 18.01.2018 13:28

popri diete a cviceni si nasadte aj vitaminy lipoxal, podporuje spalovanie tukov a rychlejsie chudnutie, ja som bola s nimi spokojna podarilo sa mi rychlejsie schudnut

Zuzana napísané 13.10.2016 15:35

ahoj stastnablcha, nemozem zaručiť, že to zaberie aj tebe ale ja som už mala depku z toho, že hoci som cvičila i držala diétu, tak kilá nie a nie ísť dolu. Až keď som začala užívať lipoxal, začala som zhadzovať, nie veĺa ale konečne sa niečo dialo. Samozrejme som ďalej cvičila a strážila si jedálniček smile

danielka napísané 06.12.2016 15:49

schudnut je naozaj hrozne, kamoska schudla hned a ja som sa stym trapila, ale tiez som nakoniec zvolila cestu doplnov,

Renča napísané 23.08.2016 17:13

Súhlasím parťák je najlepšia voľba. Hlavne keď je to váš manžel a može vás kontrolovať aj v noci, aby ste nevyjedali chladničku Big Grins

Zuzana napísané 17.08.2016 14:26

Ja som sa nehrala na hrdinku a popri cvičení a obmedzení pečiva a sladkostí som užívala i Lipoxal Effect. Dodával mi energiu, necítila som po ňom hlad a rýchlejšie spaľoval tuky. S jeho pomocou sa mi podarilo schudnúť rýchlejšie.

stastnablcha napísané 26.08.2016 14:37

fakt to pomohlo? myslim ten pripravok.. lebo ja bys om uz skusila cokolvek aby som sa dostala do normalu Mad

Katka napísané 10.08.2016 15:10

My sme začali chudnúť s kamarátkou a práve to, že sme v tom boli dve nám veľmi pomohlo. Chodili sme spolu behávať, zostavovali sme si jedálniček a vzájomne sme sa držali, keď sme to chceli vzdať. A podarilo sa, schudli sme toľko koľko sme chceli a zároveń sme ešte lepšie priateľky ako kedysi smile

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





tehotenstvo
Skoncujte s klišé dokonalej matky, ktorá musí byť nutne naplnená šťastím
18.03.2019   6
Depresia post-partum sa týka mnohých mamičiek a predovšetkým prvorodičiek. Takáto depresia sa dá rozdeliť do viacerých kategórií:
Galanta má modernú pôrodnicu, na novorodeneckom je to slabšie
15.03.2019   0
Na pôrodnej sále boli naozaj super sestričky, všetky veľmi milé a ochotné. Na novorodeneckom sa však našlo aj zopár nepríjemných. Najviac mi asi prekážalo, keď mi jedna prišla o pol piatej ráno vysvetľovať, ako mám správne dojčiť. Lekár bol tiež v pohode, až na jeden incident. Keď som mala veľmi silné kontrakcie, išiel mi prepichnúť plodovú vodu. Povedal mi, aby som si sadla na kozu, ale v tej chvíli som dostala kontrakciu a musela som si čupnúť.
Vďaka doktorke v Banskej Bystrici mám na pôrod krásne spomienky
13.03.2019   0
Pôrod pre mňa zostal krásnou spomienkou. Všetko bolo skvelé, a to aj vďaka mladej doktorke, mladšej než ja. Tá im umožnila, aby bol synček Samko hneď po narodení pri mne. Hneď ako sa narodil, ešte neumytý a s pupočnou šnúrou, išiel ku mne na brucho.
babetko
Ako som zistila, že moje deti pozerajú priveľa rozprávok
18.03.2019   2
Odborníci to hovoria jasne. Deti do troch rokov by NEMALI pozerať telku. Ani videjká na mobile, ani na tablete. Lebo rozprávky a detské programy ničia už v zárodku ich pozornosť, komunikačné schopnosti, zabíjajú predstavivosť, zvyšujú nervozitu, agresivitu... Zabudla som na niečo? Proste do troch rokov by ich hlavným zabávačom mali byť rodičia.
Zo zdravých potravín môže dieťa takmer všetko
14.03.2019   0
„Ak zapneme filter s kľúčovými frázami „máme radi“, „pre deti“ a „zdravé“, tak z potravín môžeme deťom ponúknuť paradajky, uhorku, olivy, červenú cibuľu, cviklu, mrkvu, cuketu, karfiol, brokolicu, kvaku, batáty, zeler, strukoviny, ale aj obilniny ako bulgur, krúpy, pšeno, amarant, ryžu, vločky, vajíčka, sardinky, tuniaka, pstruha, treščiu pečeň, teľacie a morčacie mäso, mlieko, maslo, panenské oleje, kakao, škoricu, čokoládu či mandle. Z ovocia úplne všetko. Najmä drobné ovocie, ale pokojne aj exotické.“
Obilniny - zdravé recepty pre malých i veľkých
13.03.2019   0
Obilniny patria k základným a najdôležitejším potravinám ľudí. Bežne používaná biela múka a výrobky z nej a tiež biela ryža sú bohužiaľ bezcennými zdrojmi “mŕtvych” kalórií.
detské choroby
Hnačka
12.03.2019   9
Hnačka je časté vylučovanie abnormálne riedkej alebo vodnatej stolice. Kým u dojčiat ide o závažný stav, u starších detí zvyčajne nebýva dôvodom na znepokojenie.
Akútna bronchitída – Akútny zápal priedušiek
08.03.2019   2
Vyskytuje sa v každom období detského veku. Maximum prípadov je v jesenných a zimných mesiacoch. Začína sa "nádchou."
4 vitamínové bomby na posilnenie imunity
05.03.2019   1
Načo bežať k lekárovi. Liečme sa. Tradičné, rokmi overené recepty.
zvery
Preč s alergiou alebo zvieratá v domácnosti
05.03.2019   0
Deťom, ktoré boli alergické na mačky a psy lekári odporúčali chovať škrečkov alebo iných hlodavcov.
Fretka nie je zvieratko pre každého
26.02.2019   2
Len máloktoré dieťa vie, že na konci vodítka, to malé, chlpaté a veselé zvieratko, je fretka. Väčšinou si aj od mnohých dospelých vypočujem, že venčím potkana, vydru, malého psa, krtka, mačku alebo iné zvieratko.
Aj malé zvieratko potrebuje starostlivosť
15.02.2019   0
Medzi malé domáce zvieratká zaraďujeme všetky menšie od psa či mačky. Najznámejší domáci mini miláčikovia sú králiky, škrečky, morčatá, či laboratórne myši. Pre svoj spokojný a šťastný život však aj oni potrebujú pravidelnú starostlivosť.