Ako spätne hodnotíte, že vaše dieťatko nakoniec ten rok počkalo?
Odklad bol jasne dobrá voľba, deti zrejú každým dňom a syn urobil za ten rok, venovaný intenzívnej stimulácii obrovský pokrok. Tiež nástup do prípravného ročníka rozložil to, čo sa má naučiť na dva roky, takže to ľahšie zvládol.
Teraz nemyslím až tak učivo, ale skôr schopnosť samostatne konať, prísť na čas, vedieť trafiť do šatne, na obed, vyjsť so spolužiakmi, obsedieť v lavici... pre niektoré deti je to príliš veľa pravidiel naraz v 1. triede.
Jedine ma mrzí, ak sa ten rok stratí, že to je len odklad, bez ďalšej intervencie. Neviem, či tu vždy škôlka o rok dlhšie môže stačiť.

| Ak ste rodičom dieťaťa, ktorému bol navrhnutý odklad, inšpirujte sa v príprave na školu aj týmto našim článkom: Dostali ste návrh na odklad? |
---|
Odklad školskej dochádzky si vyžaduje individuálny prístup
Deti s odloženou šk. dochádzkou sú obvykle deti s nerovnomerným vývinom. Rodičia by preto mali po návrhu na odklad dostať od človeka, ktorý dieťa vyšetroval, podrobný prehľad toho, kde má dieťa limity, na čom by bolo dobré cielene pracovať.
Ako však vidíme, prax je často krát iná, ako na pôde CPPPaP, tak aj na pôde škôlky. Pre deti s odloženou šk. dochádzkou síce existuje metodický program vydaný ministerstvom školstva, no vyzerá to tak, že málokde sa podľa neho skutočne pracuje.