Podobné skúsenosti má aj pani učiteľka Kurucová a ešte dopĺňa: „Deti majú problémy s pozornosťou, často majú pretrvávajúce logopedické problémy, ťažšie nadväzujú kontakty s deťmi v triede, ich sebaobslužná činnosť je nedostatočná, sú ľahšie unaviteľné a zraniteľné.“
Toto všetko sa naozaj negatívne môže podpísať na vzťahu dieťaťa k škole a k školskej práci.
„Ak sa takéto nezrelé dieťatko do školy aj napriek odporúčaniam odborníkov dostane, potrebuje viac času na prácu, rýchlejšie sa unaví, ťažšie prežíva neúspechy, môže mať pocit, že zlyháva. Tieto detičky potrebujú individuálny prístup a veľkú pomoc a trpezlivosť zo strany učiteľa i rodiča, veľa povzbudzovania a pozitívnej motivácie, ešte viac ako ostatné deti,“ zo svojich skúseností pripomína pedagogička.
Za odklad sa netreba hanbiť
Niekedy máme pocit, že odklad ťažšie zvládajú samotní rodičia, než deti a že argumenty rodičov PROTI ODKLADU zastrešujú skôr ich potreby, než reálne potreby detí.
Nie vždy je to jednoduchá situácia, najmä ak máme dieťatko, ktorého veľká väčšina škôlkarských rovesníkov pôjde v septembri do školy a naše dieťa má ostať v škôlke. Netreba sa ale obávať len toho, že dieťa nebude mať kamarátov, napriek tomu, že tí preň majú nezastupiteľné miesto.
Kľudne a o rok nechať doma,domov je tiež ako učebń života.
Dieťa nie je nezrele, len je každé iné .Radšej neskor ako skôr.
Rodičia ho väčšinou poznajú najlepšie.
Deti ,spolužiaci-tým je to jedno či je niekto starší či nie.