16 zaujímavostí o Testovaní 5 – o piatackom monitore

Mária Kopčíková 0

Testovanie 5 alebo piatacky monitor, má slúžiť ako monitoring toho, čo sa deti naučili na prvom stupni ZŠ.  Malo by poskytnúť obraz o kvalite vzdelávania jednotlivých škôl tým, že zachytí pokrok školákov. Rodičia si môžu výsledky svojho školáka porovnať s priemerom v regióne i na celom Slovensku.

ingimage

Testovanie 5 bude 23. 11. 2016

Už o pár dní naši piataci budú riešiť zadania testov v tzv. monitore. Možno vás zaujímajú niektoré informácie o priebehu a organizácii tohto testovania.

Ak je v škole viac ako 15 žiakov 5. ročníka, je nutné rozdeliť ich do skupín. Maximálny počet žiakov v jednej testovanej skupine je 15 žiakov.

Dozor pri testovaní

Kontrolu objektivity Testovania 5 budú vykonávať zamestnanci Štátnej školskej inšpekcie, odboru školstva okresného úradu v sídle kraja (ďalej len OŠ OÚ).

Prečítajte si viac o tom, ako budú vyzerať testy v rámci Testovania 5.

Dozor v učebni vykonáva tzv. administrátor. Na ich výber platia tieto pravidlá

  • administrátorom testu zo slovenského jazyka a literatúry je učiteľ 2. stupňa bez aprobácie na slovenský jazyk a literatúru a bez aprobácie na 1. stupeň ZŠ,
  • administrátorom testu z matematiky je učiteľ 2. stupňa bez aprobácie na matematiku a bez aprobácie na 1. stupeň ZŠ,  
  • administrátorom testu z maďarského jazyka a literatúry je učiteľ 2. stupňa bez aprobácie na maďarský jazyk a literatúru a bez aprobácie na 1. stupeň ZŠ.

Učebňa

Na testovanie treba uprednostniť učebne s možnosťou presunu žiackych lavíc. Nie je žiaduce na testovanie používať učebne s väčšou kapacitou, v ktorých nie je možnosť usporiadania lavíc podľa doleuvedenej schémy.

Vzdialenosti medzi lavicami i žiakmi majú byť vzhľadom na učebňu čo najväčšie.

Zdroj: nucem.sk

V každej dvojmiestnej lavici je iba jedna stolička a v lavici sedí iba jeden žiak.

Ekvivalentné formy testov (A a B) sa musia medzi lavicami žiakov striedať.

Žiaci, ktorí skončia vypracovávanie testu skôr, nesmú z dôvodu zabezpečenia objektivity zotrvávať medzi ostatnými žiakmi v učebni, v ktorej sa testuje. Preto je potrebné pripraviť jednu učebňu, do ktorej budú prichádzať žiaci, ktorí skončia vypracovávanie testu skôr.

Žiaci si nevyberajú sami miesta na sedenie pri testovaní. Zasadací poriadok určuje škola.

Deň testovania

Žiaci musia byť v škole najmenej 15 minút pred začiatkom administrácie testovania.

Ráno administrátori vyvesia zoznamy žiakov na určené a pripravené učebne.

Začiatok administrácie testovania je o 8:00 h. Pred 8:00 h administrátori odchádzajú do učební s presným počtom testov pre testovanú skupinu, odpoveďovými hárkami a papiermi na pomocné výpočty.

ingimage

Ako prvá sa rieši matematika. Testy obsahujú 30 úloh a čas na riešenie je 60 minút. Čo sa úloh týka, 20 úloh sú úlohy s krátkou číselnou odpoveďou, 10 úloh sú úlohy s výberom odpovede z možností A, B, C, D, z ktorých je vždy iba jedna správna.

Druhý sa píše test z vyučovacieho jazyka – slovenského alebo maďarského. Začína o 10:00. Opäť 30 úloh za 60 minút. Z toho je 20 úloh s výberom odpovede z možností A, B, C, D, z ktorých je vždy iba jedna správna a 10 úloh s krátkou odpoveďou.

Povolenou pomôckou na oba testy je len pero, ktoré píše namodro. Nepovolené pomôcky sú: pravítka, kalkulačka, zošity, učebnice a iná literatúra, výpisky, či študijné materiály.

Papiere na pomocné výpočty na matematiku dá deťom administrátor. Ten pred testovaním pripraví listy papiera formátu A4, pre každého žiaka 1 list papiera. V prípade potreby si žiak môže vyžiadať ďalší pomocný papier. Každý list papiera musí byť označený menom a priezviskom žiaka, kódom testovanej skupiny a pečiatkou školy v pravom hornom rohu.

Ak vás zaujíma, aké výsledky dosiahli piataci vo vlaňajšom monitore, čítajte tu.

Spracované podľa nucem.sk.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...
Author image

Mária Kopčíková

Povolaním som psychologička a psychológií sa aj venujem vo svojej praxi v CPR KVAPKA.  Ako lektorka kurzov sa s rodičmi stretávam pred pôrodom, v podpore dojčenia, či príprave detí na školu. Prinášam témy, ktoré mi v praxi pripadajú dôležité.

články autora...

Pridaj komentár