Pred/ŠkolákŠkola 21. storočia

Čo môže byť v Montessori zariadeniach problém

 Agáta Zemanová   25.11.2017   1

Odborníci sa zhodujú na tom, že montessori učitelia musia mať ako vedomosti, tak vôľu dôsledne aplikovať prístup v praxi. Čo si vyžaduje dôkladnú prípravu pedagógov na vysokej úrovni a starostlivo pripravené prostredie triedy.

Shutterstock

 

Myslíte si, že toto všetko majú naše monte škôlky či školy, ktorými je zaplavený náš malý slovenský trh?

Riziká Montessori zariadení

Montessori se moc nezmieňuje o spolupráci a o sebahodnotení žiaka.

V nižších ročníkoch, kde základom sú vedené lekcie s pomôckami, je učivo viac zamerané na zapamätanie a opakovanie.. Hodnotenie a vyvodzovanie záverov môže byť zastúpené v menšej miere.

Ak nie je správne uchopené a pochopené to, že dieťa si môže voliť svoji činnosť, môže sa stať, že pri prechode na inú školu bude mať dieťa problém sa zaradiť a vedieť sa prispôsobiť.

Niektorým tvorivým učiteľom nemusí vyhovovať štýl práce, ktorý je zameraný na individuálne predstavovanie pomôcok a sledovanie výkonu jednotlivcov. Na vlastnú tvorivosť, spoluprácu s kolektívom je minimum priestoru.

Učiteľova pozornosť sa zameriava vždy len na jedného žiaka. Zvyšok je v tej chvíli odkázaný sám na seba alebo pomoc spolužiaka, ak je táto forma práce v triede podporovaná a rozvíjaná.

Učenie sa spoluprácou je v monte školách potlačené na úkor individuálneho prístupu. Veľa iných odborníkov však učenie  sa kooperácii, rozdeľovaniu úloh, osvojenie si techník práce v skupine, sebapresadeniu v nej, vyjadrenie názoru, rešpektovanie iných a pod. patrí medzi kľúčové sociálne kompetencie, ktoré by mala rozvíjať každá škola .

Pri individuálnom prístupe k deťom môže učiteľovi uniknúť, že žiak pracuje celý deň s pomôckou chybne. Spätnú väzbu niekedy deti dostávajú oveľa neskôr ako žiaci v normálnej škole.

Zaujjíma vás viac? Naozaj taká úžasná Monte?

Pedagógovia z „bežných škôl“ majú často takú skúsenosť, že deti z monte škôl, ktoré ku nim prestúpia, v učive zaostávajú. Čo je možno pochopiteľným dôsledkom inak nastaveného systému školy, ale môže to byť aj dôsledok nesprávneho vedenia v monte škole.

Nuž, Montessori prístup nemusí byť pre každého – dieťa, rodiča, ani učiteľa. Ak ste v pozícii rodiča, len sa skúste zamyslieť, či je toto naozaj vaša šálka kávy.

S použitím: is.muni.cz, edweek.org, uglyamericaninafrica.blogspot.sk

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 3.4 z 5. Celkom 17 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
Zaujíma vás niečo iné k téme Zákony a rodič?
Najčítanejšie
Recept týždňa
PODKÁST
Komentáre k článku
Lulu napísané 16.11.2017 22:14

Autorka mohla clanok aspon poriadne prelozit a nie len skopirovat.. ale inak suhlasim, ako vsade same Monte, nieco moze byt aj na tom dobre a inspirativne, maminky sa mozu doma realizovat ale netreba to podla mna prehanat..

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





tehotenstvo
Najdivnejšie tehotenské povery
24.09.2021   0
„Nesmieš si kupovať kočík pred narodením bábätka.“ Jedného by až striaslo, ako mu môže niekto priať smrť bábätka len preto, že podľahne nákupnému ošiaľu.
Prečo v tehotenstve zvraciame
20.09.2021   0
Najčastejšie sa s nevolnosťou možno stretnúť od štvrtého týždňa po počatí do dvanásteho týždňa. Je to presne to obdobie, kedy hormón placenty HCG má svoju najvyššiu hladinu v organizme. Aj keď oficiálne potom už by mal byť pokoj, mnohé ženy pociťujú nevoľnosť po celých deväť mesiacov tehotenstva.
Dieťa a štátne občianstvo
13.09.2021   0
Aké občianstvo bude mať dieťa, ktoré sa narodí v zahraničí? Ako dieťa získa slovenské občianstvo? Ak je aspoň jeden z rodičov slovenský štátny občan, dieťa sa stáva slovenským občanom.
babetko
Gaštankovia. Postavičky a zvieratká z gaštanov
21.09.2021   0
Aj vy radi zbierate gaštany? Urobte si s deťmi ZOO s gaštanovými zvieratkami alebo príjemnú jesennú dekoráciu do Vašej obývačky.
Obdobie 4. – 6. mesiaca - najharmonickejšie v 1. roku bábätka
20.09.2021   0
Väčšina detí má už stabilizované vitálne funkcie ako sú trávenie, vylučovanie, ale aj vzťah k priestoru – ku gravitácii, a základné sociálne vzťahy, väzbu k rodičom a ostatným blízkym príbuzným.
Prečo hrozby vo výchove nefungujú
16.09.2021   0
„Okamžite prestaň lietať dookola a dupať, lebo Ťa odvediem do Tvojej izby!“„Ak ihneď neprestaneš pišťať, uvidíš, čo bude!“
detské choroby
Deti od 3 mesiacov a závažné príznaky covid-19: kedy volať 112
21.09.2021   0
Bábätko od 3 mesiacov - ktoré príznaky si treba všímať v súvislosti s covid-19? Kedy urýchlene ísť na urgentný príjem alebo volať 112?
Novorodenec a covid-19: závažné príznaky, kedy volať 112
21.09.2021   0
Aké príznaky covid-19 sa objavujú u najmenších detí? Červená znamená ihneď volať 112, oranžová znamená kontaktovať pediatra, zelená by sa mala dať zvládnuť bez akútneho zásahu lekára.
Cukrovka v detskom veku
20.09.2021   3
Detská cukrovka (diabetes mellitus) so sebou stále prináša strach z nepoznaného. No dnešná medicína, jej výskumy a skúsenosti lekárov pomáhajú rodičom a deťom vysporiadať sa s touto diagnózou a prekonať obavy z budúcnosti.
zvery
5 najčastejších mýtov o výcviku psov
20.09.2021   7
„Ak si chcete získať psí rešpekt, musíte ho fyzicky napomínať a byť dominantný.“
Čo sa psovi snívalo...
31.08.2021   0
Zdá sa vám, že váš pes v noci sníva? Je to možné? Má aj pes sny? Ak áno, tak čo sa mu vlastne sníva?
Ako (ne)mať zo psa tlsťocha 1
19.08.2021   1
Hoci labrador alebo mopslík s nadváhou sa môžu zdať veľmi milí, kilá navyše im dokážu spôsobovať zdravotné riziká a fyzické obmedzenia. Ako sa im dokážeme vyhnúť a čo robiť keď máme obézneho psa?