Ako naštartovať metabolizmus? | Zdravie | Zdravie | Rodinka.sk
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
piatok 22.09.2017 | meniny má Móric  
ZdravieZdravie

Ako naštartovať metabolizmus?

 Hana Cuperová   02.01.2017   0

Máte po sviatkoch pocit, že vám v žalúdku leží kameň a váha ukazuje kilogramové prírastky? Nuž, je nás viac. Skúsme si naštartovať metabolizmus jednoduchými krokmi.

Foto: Ingimage.com

Pomalý metabolizmus môže mať viacero príčin. Najčastejšie to býva hypotyreóza (znížená funkčnosť štítnej žľazy), ktorej prejavom je dlhodobá únava organizmu a s tým spojená znížená pohyblivosť.

Spomalený metabolizmus však môže mať aj menej závažné príčiny, medzi ktoré patrí napríklad nedostatok pohybu, sedavý spôsob života, či konzumácia ťažko stráviteľných potravín.

Či už je spomalený metabolizmus výsledkom narušenej hormonálnej rovnováhy alebo životným štýlom, pri dodržaní niekoľkých rád sa kvalita života v oboch prípadoch určite zvýši.

Nikdy nevynechávajte raňajky

Pokiaľ vám nechutí jesť hneď ráno, vypite najprv pohár nie úplne studenej vody a zjedzte niečo trebárs o pol hodinu.

Na druhej strane, pokiaľ sa ráno prebúdzate hladná ako vlk, nenajedzte sa do prasknutia. Prílišné zaťaženie žalúdka hneď na ráno vás oberá o potrebnú energiu, ktorú organizmus spotrebúva na trávenie a vy sa cítite doobeda malátny.

Foto: Ingimage.com

Denný režim

Správne množstvo potrebné práve pre vás postupne nájdete, tak ako aj zloženie potravy, pri ktorej sa cítite plná energie.Väčšinu denného príjmu jedla zjedzte cca do 14-tej hodiny.

Potom jedzte menej, resp. ľahšie jedlá, aby vám stihlo vytráviť, kým pôjdete spať. Spomalený metabolizmus ide ruka v ruke so spomaleným trávením. Takýmto ľuďom trávi v priemere dlhšie.

Nehladujte

Nesnažte sa schudnúť príliš rýchlo a neobmedzujte svoj denný kalorický príjem na menej ako 1200 kcal. Výrazne znížený príjem energie znižuje aj metabolické funkcie. Pud sebazáchovy sa oklamať nedá.

Dnes už klasickou radou je jesť menšie porcie, viac krát denne. Napriek tomu, že je to chronicky známa pravda, množstvo ľudí nie je schopných stravovať sa podľa nej.

Foto: Ingimage.com

 

Hýbte sa kdekoľvek, aj doma

Metabolizmu samozrejme pomáha  telesný pohyb. Vyberte si taký, ktorý sa zhoduje s vašou povahou a záľubami. Na druhu nezáleží, záleží na pravidelnosti a dĺžke aspoň 45 minút nepretržite.

Pokiaľ už pravidelne cvičíte, určite na sebe badáte aspoň mierny nárast svalovej hmoty, resp. sily, či výdrže. Zlepšená kondícia a svaly samy o sebe podporujú činnosť metabolizmu.

Foto: Ingimage.com

 

Piť, piť, piť!

Ďalšou chronicky známou radou je piť dostatočné množstvo tekutín. Optimálne množstvo závisí od viacerých faktorov, predovšetkým od prostredia, v ktorom sa pohybujete a od hmotnosti.

Dvoma litrami čistej alebo len jemne mineralizovanej vody denne určite nič nepokazíte.

Dôležitým pomocníkom pri naštartovaní metabolizmu je tiež vitamín B. konkrétne vitamín B-12 je základným vitamínom pre energiu.

Pokiaľ pociťujete nedostatok energie, ideálne je užívať B komplex spolu so samostatným vitamínovým preparátom B-12. Proti únave je účinný tiež Koenzým Q10, L-Carnitine a extrakt zo  zeleného čaju.

Tieto látky sa nachádzajú tiež prirodzene v potrave, preto sa tiež odporúča častá konzumácia čerstvej alebo len mierne tepelne upravenej zeleniny a ovocia.

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.0 z 5. Celkom 1 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

Najčítanejšie

Recept týždňa

Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





tehotenstvo
Kedy sa dá potvrdiť tehotenstvo?
21.09.2017   5
Kedy sa dá najskôr potvrdiť, že som tehotná? Čo sú jednoznačné príznaky tehotenstva a čo všetko môžem čakať ? Kedy ísť k lekárovi?
Daňový bonus - časté otázky rodičov
19.09.2017   0
Môžem si uplatniť daňový bonus aj na dieťa svojho partnera/manžela? Čo ak dieťa študuje externe, preruší školu alebo opakuje ročník?
babetko
Ako vybrať krúžok pre dieťa
22.09.2017   0
Často sa púšťame do vyberania množstva krúžkov. Pritom výberom jedného správneho docielime niekedy viac, než by sme čakali.
5 tipov pre tréning imunity od Anastasie Kuzminovej
22.09.2017   0
Náš imunitný systém sa vyvíja počas celého nášho života, ale najdôležitejšiu etapu predstavuje obdobie prvých troch rokov. Toto obdobie sa nazýva aj imunitné.
5 tipov, čo robiť s deťmi na jeseň
21.09.2017   0
Prišla jeseň a s ňou kúsok nostalgie, chuť na dobrý teplý čaj, pečené gaštany a čas pre šikovné tvorivé ruky - tie veľké i tie malé... Zábava môže byť so zbieraním listov, behaním za šarkanom, vyrezávaním do tekvičky...
detske choroby
Angína – ako ju odhaliť a liečiť u detí
22.09.2017   0
Ak je zápal lokalizovaný na slizniciach hltanu a podnebných mandlí, hovoríme o faryngitíde (zápal hltanu) alebo tonzilitíde (angíne – zápale mandlí).
Chrípka už za dverami
21.09.2017   0
Nechytám si oči, nos ani ústa. To učím aj deti. Vírusy sa často šíria tak, že osoba sa dotkne niečoho, čo je kontaminované vírusmi a následne si chytí oči, nos alebo ústa.
Odsávačka hlienov – áno či nie?
20.09.2017   24
Proces odsávania je úplne bezbolestný, pre deti však môže byť trochu nepríjemný. Protesty dieťatka sú spôsobené väčšinou obmedzením pohybu pri odsávaní, strachom z neznámeho predmetu a v prípade odsávačiek na vysávač aj strachom zo zvuku vysávača.
auto
Auto môže šoférovať aj neplnoleté dieťa
12.09.2017   1
Autoškoly považujú udeľovanie vodičských preukazov už od 17 rokov za pozitívne. Väčšina inštruktorov tvrdí, že sú mladí vodiči oveľa flexibilnejší ako starší. Mladí sa tak skôr naučia jazdiť a získajú skúsenosti.
Čo vám poisťovňa preplatí a čo nie?
07.09.2017   0
Krúpy, záplavy, pád stromu na cestu, či stret so zverou vedia narobiť poriadne škody na aute. Nie vždy ich poisťovňa preplatí. Na čo si dať pozor?
Čo s prasknutým čelným sklom?
01.09.2017   0
Policajt vám pri cestnej kontrole môže udeliť pokutu, resp. zadržať technický preukaz. Čo robiť, keď vám počas jazdy pred vami idúce vozidlo „strelí“ kamienok?