Ako si zorganizovať svadbu a neošedivieť pri tom

Ela 0

Vydávala som sa pred 2 rokmi a svadbu sme si organizovali sami. Pri všetkom tom zhone sme sa snažili udržať si zdravý rozum, ale niekedy to šlo ťažšie. Kamarátka mi navrhla aby som spísala všetky dobré ale aj zlé skúsenosti.

Takže tu sú:

Bod o výbere ženícha preskočím, pretože ak niekto číta článok o plánovaní svadby, tento bod je už  aj tak bezpredmetný.

Aká svadba?

Ako prvé si musíte povedať,  akú veľku svadbu chcete, koľko ste ochotní/schopní do nej investovať a čo chcete za tieto peniaze mať. My sme sa rozhodli pre väčšiu svadbu a povedali sme si koľko peňazí by sme chceli investovať (samozrejme, že sme rozpočet trocha prekročili, ale s tým sme rátali).

Organizácia svadby

Môžete organizáciu svadby zveriť firme alebo si ju naplánovať sami. Peniaze verzus čas a stres. My sme sa ani nezamýšlali nad firmou. Chceli sme našu svadbu! Aj keď sme vedeli, že to bude “veselé” pri všetkých pracovným povinnostiach.

Bolo od začiatku jasné, že môj manžel je viac vyťažený, takže sme sa dohodli, že spolu vyberieme miesto na hostinu a dátum. Kostol sme mali jasný a s termínom v ňom problém  nebol. Spísali sme si veci, čo všetko potrebujeme vybaviť, nájsť dodávateľov, kúpiť, spraviť atď a kto z nás to spraví.

Robili sme to tak, že sme hľadali odporúčania od známych, internet, kamarátov. Prvú selekciu som zväčša robila ja a po večeroch sme robili spoločnú selekciu a finálny výber. 

Rozhodli sme sa, že rodinu do príprav budeme  zaťahovať čo najmenej. Avšak netreba zabúdať na dôležitú vec: rodičov treba informovať priebežne o všetkom, aby nemali pocit, že ich z toho vynechávate. Treba si vypočuť aj ich názory a povedať im o vaších predstavách. Taktiež im napríklad pomôcť, ak budú potrebovať s nákupom oblečenia na svadbu….veď sú to svadobní rodičia. Naši rodičia mali aj pár použiteľných nápadov, ktoré sme zrealizovali.

Toto naše rozhodnutie, robiť si všetko sami a vylúčiť rodinu z centra príprav, nebolo až také ľahké ako sa zdá, ale osožné. Postupne samozrejme dostali aj rodičia nejaké úlohy, ale všetko sme mali pod kontrolou my. Nedá mi nespomenúť jednu dôležitú vec a to, že sme si mohli dovoliť to, aby sme si svadbu platili celú sami (bez podpory rodičov).

Pomoc v svadobný deň

Mne osobne sa veľmi osvedčilo, že som poprosila sestru a jednu kamošku, aby mi v svadobný deň zabezpečili všetko, čo bude treba, poriešili prípadné problémy… aby sa nevesta mohla cítíť ako princezná!

Na tento účel sa mi neskutočne osvedčil zoznam svadobného dňa (nazvala som si ho “step by step”). Bola to vytlačená excelovská tabuľka s podrobnými časmi, miestom, úkonom a menom, kto to má spraviť. Napr. svadobný účes, vyzdvihnutie kvetov,  objednanie taxíkov, príchod do kostola atď. A dostali ju rodičia, sestra s kamoškou, DJ a všetci zainteresovaní do svadobného dňa.

V rámci organizácie svadby sme ešte poprosili kamaráta, aby nám v svadobný deň – doobeda robil taxikára a “dievča pre všetko” v rámci fotenia v meste, až po príchod do kostola. Pomoc na nezaplatenie!!! 

Dátum, miesto, počet ľudí

My  sme sa rozhodli v apríli, že sa chceme v septembri toho istého roku brať, žiaľ nenašli sme vhodné miesto, tak termín našej svadby bol až koniec októbra (ale neľutujeme – bolo to super).

Dátum

Pri výbere dátumu si ľudia vyberajú podľa ročného obdobia, podľa špeciálnych príležitostí atď. V praxi to je ale skôr o tom, kedy v danom kostole a kedy v danej reštaurácii majú voľné.

To je základ, rozhodnúť sa či svadba v kostole alebo na úrade a kde, tj. miesto na svadbu. Veľa zariadení dnes už ponúka obrad v areáli konania svadby. Potom už “LEN” zosúladiť  termíny.

Miesto a počet ľudí

Najskôr si treba spísať, koľko ľudí si chcete na svadbu pozvať. My sme sa rozhodli pre svadbu pre cca 75 ľudí. Bolo to podľa nás už tak na hrane masovky. Nemáme veľkú rodinu, tak sme sa rozhodli pozvať len tú najbližšiu a veľa kamarátov, aby sme mali na svadbe veselo.  Treba si dať pozor na citlivosť rodiny, ako to už býva zvykom, tak rodina môže spraviť veľké problémy, ktoré nás oberali o čas a energiu.

Na svadbu sme pozvali asi 80 ľudí nakoniec prišlo 75 (na poslednú chvíľu ochoreli deti, kamaráta odviezli do nemocnice so slepákom atď.), takže v deň svadby sme upravovali ešte narýchlo zasadací poriadok. Ale s tým treba rátať vždy !

Zasadací poriadok

je spojený s miestom konania svadby.  Od začiatku sme vedeli, že chceme pekný priestor s dostatočným tanečným parketom a aby bola reštika na úrovni, ale nie zas moc  “hogofogo”. Takže sme si povedali, koľko km v okruhu nášho domova chceme pozerať reštaurácie a urobili sme si zoznam.

Až pri reálnych obchôdzkach sme zistili, že to také ľahké nebude, veď niekde majú rezervácie aj rok- dva dopredu.  Nakoniec sme našli priestor, ktorý sme chceli, ale s voľným termínom na koniec októbra …. Tak sme išli do toho.

Jedna z vecí, ktoré si musíte preveriť je, či niekto z pozvaných nemá problémy s normálnym jedlom (napr. ľudia, ktorí majú celiakiu, vegetariáni) a o týchto výnimkach sa pobaviť aj s reštauráciu. Dnes už reštaurácie vedia zabezpečiť aj špeciálnu stravu, alebo sa dohodnete, že dotyčný si prinesie svoju vlastnú.

foto:sxc.hu

O týždeň čítajte Elkine postrehy k šatám, výberu menu a hudby.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár