ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
piatok 17.11.2017 | meniny má Klaudia  
ZdravieZdravie

Ako naštartovať metabolizmus?

 Hana Cuperová   02.01.2017   0

Máte po sviatkoch pocit, že vám v žalúdku leží kameň a váha ukazuje kilogramové prírastky? Nuž, je nás viac. Skúsme si naštartovať metabolizmus jednoduchými krokmi.

Foto: Ingimage.com

Pomalý metabolizmus môže mať viacero príčin. Najčastejšie to býva hypotyreóza (znížená funkčnosť štítnej žľazy), ktorej prejavom je dlhodobá únava organizmu a s tým spojená znížená pohyblivosť.

Spomalený metabolizmus však môže mať aj menej závažné príčiny, medzi ktoré patrí napríklad nedostatok pohybu, sedavý spôsob života, či konzumácia ťažko stráviteľných potravín.

Či už je spomalený metabolizmus výsledkom narušenej hormonálnej rovnováhy alebo životným štýlom, pri dodržaní niekoľkých rád sa kvalita života v oboch prípadoch určite zvýši.

Nikdy nevynechávajte raňajky

Pokiaľ vám nechutí jesť hneď ráno, vypite najprv pohár nie úplne studenej vody a zjedzte niečo trebárs o pol hodinu.

Na druhej strane, pokiaľ sa ráno prebúdzate hladná ako vlk, nenajedzte sa do prasknutia. Prílišné zaťaženie žalúdka hneď na ráno vás oberá o potrebnú energiu, ktorú organizmus spotrebúva na trávenie a vy sa cítite doobeda malátny.

Foto: Ingimage.com

Denný režim

Správne množstvo potrebné práve pre vás postupne nájdete, tak ako aj zloženie potravy, pri ktorej sa cítite plná energie.Väčšinu denného príjmu jedla zjedzte cca do 14-tej hodiny.

Potom jedzte menej, resp. ľahšie jedlá, aby vám stihlo vytráviť, kým pôjdete spať. Spomalený metabolizmus ide ruka v ruke so spomaleným trávením. Takýmto ľuďom trávi v priemere dlhšie.

Nehladujte

Nesnažte sa schudnúť príliš rýchlo a neobmedzujte svoj denný kalorický príjem na menej ako 1200 kcal. Výrazne znížený príjem energie znižuje aj metabolické funkcie. Pud sebazáchovy sa oklamať nedá.

Dnes už klasickou radou je jesť menšie porcie, viac krát denne. Napriek tomu, že je to chronicky známa pravda, množstvo ľudí nie je schopných stravovať sa podľa nej.

Foto: Ingimage.com

 

Hýbte sa kdekoľvek, aj doma

Metabolizmu samozrejme pomáha  telesný pohyb. Vyberte si taký, ktorý sa zhoduje s vašou povahou a záľubami. Na druhu nezáleží, záleží na pravidelnosti a dĺžke aspoň 45 minút nepretržite.

Pokiaľ už pravidelne cvičíte, určite na sebe badáte aspoň mierny nárast svalovej hmoty, resp. sily, či výdrže. Zlepšená kondícia a svaly samy o sebe podporujú činnosť metabolizmu.

Foto: Ingimage.com

 

Piť, piť, piť!

Ďalšou chronicky známou radou je piť dostatočné množstvo tekutín. Optimálne množstvo závisí od viacerých faktorov, predovšetkým od prostredia, v ktorom sa pohybujete a od hmotnosti.

Dvoma litrami čistej alebo len jemne mineralizovanej vody denne určite nič nepokazíte.

Dôležitým pomocníkom pri naštartovaní metabolizmu je tiež vitamín B. konkrétne vitamín B-12 je základným vitamínom pre energiu.

Pokiaľ pociťujete nedostatok energie, ideálne je užívať B komplex spolu so samostatným vitamínovým preparátom B-12. Proti únave je účinný tiež Koenzým Q10, L-Carnitine a extrakt zo  zeleného čaju.

Tieto látky sa nachádzajú tiež prirodzene v potrave, preto sa tiež odporúča častá konzumácia čerstvej alebo len mierne tepelne upravenej zeleniny a ovocia.

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.0 z 5. Celkom 1 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

Najčítanejšie

Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





tehotenstvo
Čo doniesť mamine do pôrodnice?
15.11.2017   6
Prvé dni po pôrode každá mamina prežíva inak, môže byť pre ňu už cesta k návštevám vyčerpávajúca. Naopak, sú maminy, ktoré sa vyslovene nudia, alebo je im smutno. Najjednoduchšie je priamo sa spýtať, či prijímajú návštevy. Čo na návštevu do pôrodnice môžete spokojne priniesť?
5 faktov o (ne)plodnosti
14.11.2017   0
Problémy s otehotnením alebo úspešným dokončením tehotenstva má 1 z 8 párov a nejde zďaleka iba o problém ženy. Na neplodnosť si pripravujeme telo desať, pätnásť rokov dopredu.
Čo píšu nemecké pôrodné asistentky o pôrodoch do vody
12.11.2017   0
Ženy, ktoré rodia do vody, sa oveľa zriedkavejšie dožadujú prostriedkov utišujúcich bolesť. Menej často ako „na suchu“ dochádza k poraneniam v oblasti hrádze. Ak je nástrih hrádze potrebný, žena nemusí vychádzať z vody.
babetko
Na Slovensku sa narodí predčasne každé desiate dieťatko
16.11.2017   0
Za posledných 15 rokov vzrástol počet predčasne narodených detí na Slovensku o takmer tretinu.
Rečičky
15.11.2017   1
Ak ani vaše detičky veľmi neobľubujú ovocie, či zeleninu, nechajte sa inšpirovať mojimi básničkami. Možno si k sebe nájdu cestu práve popri "rečičkách". Nám sa to podarilo.
Letdown reflex – alebo, čo dokáže oxytocín
14.11.2017   0
Ak mama cíti bolesť, je v napätí, smutná, či depresívna, oxytocínový reflex môže byť utlmený, oslabený. Čo všetko robí oxytocín v našom tele?
detské choroby
7 signálov, že vaše dieťa môže byť depresívne
17.11.2017   0
Depresia je seriózne ochorenie. Nemusí sa jednať vždy o hlbokú depresiu, ale je dobré, ak sa s dieťaťom pracuje. Podľa stupňa závažnosti je možné ho zvládnuť aj len s pomocou psychoterapie.
Môže byť kašeľ pre vaše dieťa nebezpečný?
16.11.2017   0
Kašeľ je nevyhnutnou súčasťou detstva. Nie je možné mu zabrániť a ani by ste mu za každú cenu zabraňovať nemali. Kašeľ je v skutočnosti zdravý...
Deň slaných veterníkov. Európsky deň cystickej fibrózy je 21.11.
12.11.2017   0
Budeme vyrábať veterné vrtuľky, pretože bojujeme o každý jeden kvalitný nádych a výdych našich detí. Pretože cystická fibróza je závažné genetické ochorenie.
zvery
Vnútorné pazity u psov a mačiek
17.11.2017   0
Prevencia proti parazitom je veľmi dôležitá tak pre zdravie Vášho zvieratka ako aj Vaše vlastné. Parazity vedia infikovať rovnako bytové zvieratá i žijúce prevažne vo vonkajšom prostredí, a to v ktoromkoľvek ročnom období.
Agapornis, začíname s chovom.
15.11.2017   3
Ak túžite mať doma druh papagája, ktorý je menší a jeho inteligencia sa dokáže vyšplhať mimoriadne vysoko, je voľba celkom jasná. Volá sa Agapornis.
Ako vybrať šteňa
11.11.2017   0
Športovo založení ľudia by si mali vybrať aktívne plemeno. Ak dávate prednosť domácej pohode, treba si zaobstarať kľudného psíka, inak by sa mohlo stať, že v dôsledku nevybitej energie a temperamentu by mohol v domácnosti napáchať škody.