ZdravieAko zdravo chudnúť

Chudnutie môže byť jednoduchšie, než si myslíte

 Petra PR   09.01.2017   0

Všade sa dočítame o tom, čo by sme v priebehu chudnutia mali robiť, čo by sme, naopak, robiť nemali, ako si stravovanie plánovať, či skôr chodiť do posilňovne alebo na aerobik.

S tým všetkým sa nám dostáva aj odporúčanie, že sa máme vyhýbať nezdravým potravinám. Viete však, ako sa vo všetkých dobre mienených radách a tipoch vyznať? 

Foto: Depositphotos

 

Dobrá psychika je základ, alebo buďte v pohode

Psychická pohoda je v období, keď chudnete, naozaj veľmi dôležitá.

Ak ste v strese preto, že nestíhate doháňať termíny v práci, alebo máte osobné problémy, môže sa táto nepohoda samozrejme odraziť aj na vašich úbytkoch.

„Naučte sa správne relaxovať a upokojiť nielen svoje telo, ale predovšetkým svoju myseľ. Urobte si čas na svoje koníčky, či už je to čítanie knižky alebo adrenalínový šport, a nepodceňujte dostatočný a kvalitný spánok,“ vraví Martina Dvořáková, diétna trénerka a nutričná špecialistka KetoDiet.

„Nehovorte, že nemáte čas, radšej sa ho snažte nájsť a svoj denný alebo týždenný režim si postupne prispôsobiť,“ dodáva.

Naučte sa hovoriť NIE

Rodina alebo priatelia to určite nebudú myslieť zle, keď vám budú ponúkať maškrty, ktoré sa s chudnutím nekamarátia.

V takýchto prípadoch sa však naučte hovoriť jasné nie, nie je na tom nič zlé, pokiaľ ho doplníte úsmevom.

Myslite na svoje zdravie, na svoj cieľ a v krátkosti im vysvetlite, prečo si ten zmrzlinový pohár alebo buchtu od babičky (aj keď je skvelá) dať nemôžete. Pochopia to, pretože im na vás záleží.

 

Jedlo si plánujte šikovne

Keď začínate chudnúť, je dobré sa zbaviť všetkých nezdravých dobrôt, ktoré máte v chladničke alebo sú schované v špajze a ktoré by vás mohli v priebehu vášho snaženia dráždiť. Rozdajte ich priateľom, známym.

Zájdite si na väčší nákup a kúpte si vhodné potraviny na niekoľko dní vopred – čerstvú zeleninu, chudé mäso, kvalitný olivový olej, bylinky atď.

A začnite si svoju stravu plánovať. Určite by sa nemalo stávať, že budete v priebehu dňa zrazu bez jedla.

Často potom dôjde k tomu, že siahnete po nejakej nezdravej alternatíve a vaše snaženie tak vyjde navnivoč.

„Nekvalitné údeniny, v ktorých nájdete veľa škrobu, knedle, sušienky, nadmiera pečiva a cestovín, dosladzované jogurty, naoko zdravé müsli tyčinky, ale aj sladké nápoje... to všetko sú potraviny, ktoré by ste zo svojej stravy mali rezolútne vyškrtnúť,“ hovorí Martina Dvořáková.

Martina Dvořáková, diétna trénerka a nutričná špecialistka KetoDiet

 

Môžem alkohol? Ani náhodou!

Ak sa snažíte schudnúť, na alkohol by ste mali jednoznačne zabudnúť. A nemá význam rozmýšľať nad tým, či si dať radšej víno, pivo alebo snáď jedného malého panáčika s ospravedlnením „veď to neuškodí“.

Všetky tieto alkoholické nápoje sú vysoko kalorické, spomaľujú metabolizmus a úplne zbytočne zvyšujú príjem energie.

V neposlednom rade však boria zábrany, a tak od alkoholu nie je ďaleko k hranolčekom z fastfoodu alebo k čokoládovej torte, ktorú máte nejakým nedopatrením v chladničke.

Ako teda schudnúť?

Najjednoduchšou radou je, samozrejme, vyvážená kombinácia správnej stravy a pravidelného intenzívneho pohybu.

Pokiaľ však cítite, že predsa len potrebujete nejakého pomocníka, ktorý by vám boj s nadváhou uľahčil, mali by ste vyberať rozumne.

Medzi veľmi obľúbené spôsoby chudnutia patrí obľúbená proteínová diéta KetoDiet, ktorá podporuje prirodzenú schopnosť vášho tela spaľovať uložené tuky cielene a tiež rýchlo. Telu stačí len vytvoriť správne podmienky.

„KetoDiet funguje na princípe ketózy, ktorú navodíme stravou zostavenou z proteínových jedál a nápojov. Prečo to robíme? Pretože chceme znížiť príjem sacharidov a zároveň ochrániť vaše svalové tkanivo. Jednoducho chceme, aby ste dobre chudli z uložených tukov, ale nie zo svalov. Celý program KetoDiet je rozložený do 3 krokov, v priebehu ktorých sa navyše naučíte pravidelnosti v jedení, budete vedieť, po ktorých potravinách siahnuť, a pozvoľným prechodom k racionálnemu stravovaniu výrazne znížite riziko nechceného jojo efektu,“ opisuje výhody proteínovej diéty KetoDiet Martina Dvořáková.

Pokiaľ teda hľadáte chudnutie, pri ktorom nechcete počítať kalórie a už vôbec nie hladovať, na www.ketodiet.sk nájdete bližšie informácie o celom diétnom programe s proteínovou diétou.

Navyše budete mať k dispozícii úplne zadarmo výživových poradcov, ktorí vám online alebo telefonicky poradia a povzbudia vás práve vtedy, keď to budete potrebovať. 

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 5.0 z 5. Celkom 2 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
Zaujíma vás niečo iné k téme Zákony a rodič?
Najčítanejšie
Recept týždňa
TIP
Komentáre k článku

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





tehotenstvo
Kuváda - keď je tehotný aj muž
24.02.2021   0
Tehotná žena priťahuje pozornosť okolia a je zahrňovaná ochranou a starostlivosťou. Muž po jej boku však môže tiež prežívať nevoľnosť i bolesti.
Hormonálne ródeo v tele ženy po pôrode
20.02.2021   0
Telo a myseľ ženy musia po pôrode podstúpiť doslova prevrat. Fyziologické a psychologické zmeny ju tak ovplyvňujú niekedy aj celý ďalší rok.
Pôrody včera
19.02.2021   0
Nedávno som sa dostala k neuveriteľným informáciám o pôrodoch kedysi aj dnes v tradičných národoch... a som rada, že som rada.
babetko
Stratení v preklade: povieme deťom A, počujú B
23.02.2021   0
Selektívna hluchota je od istého veku veľmi rozšírený vírus medzi našimi deťmi. Poviete A, počujú B.
Odkedy mám deti, nie som to ja
22.02.2021   3
Strácam sa medzi formičkami na piesok, plienkami a domácimi výživami, ktoré varím z nekonečnej materskej lásky. Ako inak by som dokázali zavárať v horúcich dňoch jablká a namiesto opaľovania na balkóne vyrábať domáce džemy? Najmä keď som sa ešte pred pár rokmi živila avokádom a čínskou kapustou, aby som sa zmestila do šiat číslo 36?
5 príkrmov pre bábätká ideálnych na zimu
20.02.2021   0
Aj v tomto ročnom období môžeme nájsť suroviny plné výživných látok, vďaka ktorým dokážeme vykúzliť bábätkám plnohodnotný jedálniček.
detské choroby
Cvičenia na ploché nohy pre deti: 15 hravých tipov
23.02.2021   0
Vhodnou terapiou sú jednoduché cvičenia na spevnenie klenby. Určite sa medzi nimi nájdu aj také, pri ktorých sa deti zabavia.
Bolesť končatín
17.02.2021   0
Nervózne prestupujem z nohy na nohu, zatiaľ čo môj štvorročný syn sa asi desať metrov za mnou vlečie slimačím tempom a tvári sa nešťastne: „Ale keď mňa bolia nožičky...“ Niekedy bolia nožičky účelovo, niekedy bolia večer po celodennom lietaní. Niekedy sa dieťa v noci zobudí a plače kvôli bolestiam. Vymýšľa si? Má atritídu? Nemôže to byť nádor? Rastie?
Viete, aké dôsledky môže mať odmietnutie hospitalizácie dieťaťa?
16.02.2021   1
Ak rodič odmietne liečbu či hospitalizáciu dieťaťa, prechádza naňho zodpovednosť za zdravotný stav dieťaťa, ako i všetky právne dôsledky pri ďalších komplikáciách.
zvery
Najčastejšie chyby pri výcviku psa, ktoré robíme takmer všetci
22.02.2021   0
Ak raz budete na psa kričať „K nohe,“ druhýkrát „Poď sem“, či „Kde sa túlaš!“ nebude vám rozumieť.
Vodná korytnačka v zime
16.02.2021   0
Zabudnite na malé plastové bazéniky s plastovou palmičkou, ktoré neudržia teplotu a po niekoľkých mesiacoch neudržia ani samotnú korytnačku. Zabudnite aj na stolné lampičky, ktorými chcete nahradiť správne svetlo.