Pracovné listy k programu LearnEnglish Family

British Council, redakcia 0

V minulých týždňoch sme vám prinášali informácie o projekte British Council, ktorý je zameraný na vyučovanie angličtiny ako ďalšieho jazyka u detí. Rodičom ponúka širokú paletu podnetov na to, ako urobiť učenie sa jazyka hravým a zaujímavým.

Dnes začíname s pracovnými listami.

Pracovný list si vždy môžete stiahnuť v angličtine, v .pdf formáte.

Pokiaľ si nie ste istý svojou angličtinou, pripravili sme pre vás preklad toho pracovného lsitu do slovenčiny. Veríme, že to bude pre vás dobrý spôsob, ako zaujímavo pracovať s deťmi a zároveň nemusieť tráviť pridlho času so slovníkom v ruke.

Želáme vám veľa zábavy pri hravom učení sa!

Podporujeme dieťa v učení sa angličtiny spoločným čítaním riekaniek, Opal Dunn.

Sharing rhymes is one of the simple steps you can take to encourage children and build their confidence in using English. Parent’s involvement in their child’s learning through sharing rhymes is an enjoyable way for children to explore the mechanics of the English language.

Spoločné čítanie riekaniek je jedným z jednoduchých krokov, ktorými môžete deti motivovať a zvýšiť ich sebadôveru pri používaní angličtiny. Zapojenie rodiča do učenie sa formou riekaniek umožňuje dieťaťu zábavným spôsobom objavovať stavbu anglického jazyka.

Rhymes are an effective way of helping a child learn English. A rhyme, for young children, is a complete, short experience with a beginning, an end and its own content, which fits well with their limited attention span. Once children have worked out the sequences, they feel confident, as they know that the language content is fixed, even if the speed of reciting might alter to match a mood. The attractive, playful language and the short text make it easy and quick to memorise.

Riekanky efektívne pomáhajú deťom učiť sa angličtinu. Pre malé deti predstavuje riekanka celistvý krátky zážitok, ktorý dokonale vyhovuje ich obmedzenej schopnosti udržať pozornosť. Akonáhle deti pochopia jej  postupnosť, cítia sa isté, pretože vedia, že jazykový obsah je pevne daný, aj keď rýchlosť prednesu sa môže meniť podľa konkrétnej nálady. Atraktívny hravý jazyk a krátky text umožňujú jednoduché a rýchle zapamätanie si.

Young children want to communicate immediately in English and are often frustrated that they can’t say what they want. Rhymes give them the opportunity to feel that, from the first session, they can ‘say a lot of English and say it quickly just like adults’. Sometimes learning to speak English may seem daunting to some young children; knowing rhymes can provide motivating stepping stones that encourage them.

Malé deti chcú komunikovať v angličtine hneď a sú sklamané, ak nedokážu povedať, čo chcú. Riekanky im dávajú pocit, že už od prvých lekcií dokážu  toho povedať anglicky veľa a rovnako rýchlo, ako dospelí. Hlboké uspokojenie, ktoré pôsobí ako motivácia,  nepochádza zo zábavy, ktorú si deti užívajú pri  hraní hier v angličtine, avšak z vydržania až do okamžiku, keď je zadaná úloha – naučiť sa riekanku – úspešne splnená. Naučiť sa po anglicky môže niektorým malým deťom pripadať ako nesplniteľná úloha, v takých prípadoch môže znalosť riekaniek predstavovať motivujúci stupienok, ktorý im dodá odvahu.

It is important to build up a collection of rhymes (a rhyme bank). To do this, parents should be prepared to introduce one or two new rhymes each week, depending on their length and children’s interests and readiness to learn. Some days children are more receptive to new material and it is important to adjust to these moods. Rhymes can be found in story rhyme picture books, rhyme anthologies and traditional rhymes.

Je dôležité vytvoriť si akúsi zbierku riekaniek (riekankovú banku). Preto by mali rodičia prísť každý týždeň s jednou, alebo dvoma novými riekankami, v závislosti od ich dĺžky a taktiež záujmu detí a ich ochote učiť sa. Sú dni, keď sú deti viac otvorení prijímaniu nových vecí a je dôležité sa týmto náladám prispôsobiť. Riekanky je možné nájsť v  obrázkových  knihách s riekankami, antológiách riekaniek a v tradičných riekankách.

It is often a good idea to learn rhymes already known to family members as it extends sharing and also motivates children to join in. When collecting rhymes parents need to select those they themselves enjoy, bearing in mind:

  • children’s increasing level of English
  • children’s developing interests and gender needs – boys in particular enjoy the physical action in:

Často je dobrý nápad učiť sa riekanky, ktoré poznajú aj členovia rodiny, pretože prostredníctvom toho sa prehlbuje zdieľanie a motivuje to deti, aby sa tiež zapojili. Pri výbere riekaniek by rodičia mali mať na pamäti:

  • rastúcu úroveň znalosti angličtiny detí
  • rozširujúce sa okruhy záujmu detí a rôzne potreby chlapcov a dievčat – obzvlášť chlapci oceňujú fyzické aktivity pri:

         Jeremiah, blow the fire,

         Puff, puff, puff.

         First you blow it gently . . .

         Then you blow it rough.

  • the need to transfer useful language to daily conversation
  • the need to include, if possible, some rhymes known to the extended family
  • the need to include rhymes with names that can be personalised by changing to family names:
  • potrebu používať užitočné výrazy v každodennej konverzácii
  • nutnosť vybrať, pokiaľ je možné, aspoň nejaké riekanky, ktoré poznajú aj členovia širšej rodiny
  • nutnosť vyberať riekanky, ktoré je možné personalizovať zmenou mien na mená členov rodiny:

         Diddle, diddle dumpling.

         My son John,

         Went to bed

         With his trousers on.

  • the need to include some rhymes that can be extended into family activities or routines:
  • potrebu používať riekanky, ktoré súvisia s rodinnými činnosťami a zvykmi:

           I scream,

           You scream

           We all scream for ice cream

           What would you like?

           Chocolate, lemon, vanilla or . . .

           One is for you/And one’s for me.

Exercise / Cvičenie

After reading the article, choose the correct words to fill the gaps in the following sentences:

1 Young children want to communicate …….. in English.

2 …….. are an effective way of helping a child learn English.

3 It is a good idea to learn rhymes already known to …….. ……..

4 Knowing rhymes can provide …….. stepping stones.

5 It is …….. to build up a collection of rhymes.

a motivating

b rhymes

c important

d immediately

e family member

Po prečítaní článku doplňte do nasledujúcich viet správne slová:

1 Malé deti chcú komunikovať v angličtine ………

2 …….. efektívne pomáhajú deťom učiť sa angličtinu.

3 Je dobrý nápad učiť sa riekanky, ktoré poznajú aj …….. ……..

4 Znalosť riekaniek predstavuje …….. stupienok.

5 Je …….. vytvoriť si zbierku riekaniek.

a motivujúci

b riekanky

c dôležité

d hneď

e členovia rodiny

 

Activities to use with children / Aktivity pre prácu s deťmi

Sports equipment:  Look at the pictures below of items used in different sports. Ask your child to match the items to the sports by drawing a line from the item to the sport.

 

Športové vybavenie: Pozrite si nižšie zobrazené predmety, ktoré sa používajú pri rôznych športoch. Požiadajte dieťa, aby priradilo predmety k športom tak, že spojí predmet a zodpovedajúci šport čiarou.

Skiing       Lyžovanie

Running    Beh

Football    Futbal

Golf         Golf

Rugby      Rugby

Ask your child to draw a picture of the equipment used in his or her favourite sport, for example a football. You can also get your child to act out some different sports for you to guess, and vice versa.

Požiadajte dieťa, by nakreslilo obrázok vybavenia, ktoré sa používa pri jeho obľúbenom športe, napríklad futbalovú loptu. Dieťa môžete aj poprosiť, aby herecky predviedlo rôzne športy a nechalo vás hádať, prípadne naopak.

Word  search / Osemsmerovka

See if you can find these words in the grid. They can be horizontal, vertical, diagonal and backwards.

Skúste nájsť v mriežke tieto slová. Môžu byť napísané vodorovne, zvisle, diagonálne či odzadu.

Rapido a Zen Learn English – 19. Radio / Rapido a Zen sa učia angličtinu – 19. Rádio

Do you ever listen to BBC worldservice radio?

Haven`t you seen my new antenna?

Počúvaš niekedy rozhlas BBC Worldservice?

Nevšimol si si moju novú anténu?

 

Aktivity na pomoc dieťaťu s angličtinou nájdete na: www.britishcouncil.org/kids

Ďalšie rady pre rodičov nájdete na: www.britishcouncil.org/learnenglish/parents

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár