Chcem pre svoje deti krajinu bez bilbordov

zemanli 1

Slovensko je krajinou bilbordov. Každý rok nejaké pribúdajú a sú stále väčšie a väčšie. Na niektorých miestach je hustota týchto farebných opách taká vysoká, že nič iného ani nevidno.

Neodlišujeme sa v tomto len od západnej Európy, kde je takýto vizuálny smog regulovaný, ale aj od krajín, ktoré sa, minimálne v štatistikách, majú horšie ako my. Neudrelo vám pri ceste do Chorvátska do očí, že v Maďarsku a Chorvátsku je bilbordov podstatne menej? … a krajina vyzerá akosi krajšie.

Čo sa s tým dá robiť a prečo s tým niekto niečo nerobí?

Pochybujem, že práve reklama na bilbordoch má rozhodujúci vplyv na spotrebiteľov, hlavne ak si ju v tom množstve rôznych tabúľ ani poriadne nevšimnete. Ja od určitého času naopak bojkotujem výrobky a služby z bilbordov, lebo nechcem podporovať niečo, čo tak výrazne znehodnocuje moje okolie. Ako spotrebitelia nie sme v tomto úplne bezmocní, len žiaľ slabo organizovaní.

Bilbordy boli a sú súčasťou politickej kampane a politici sa ich nechcú vzdať.

Všetky strany s výraznejšou podporou ich napríklad využili pri nedávnych európskych voľbách. Veľmi rýchlo sa z Národnej rady stiahol poslanecký návrh Smeru na prísnejšiu reguláciu. Asi netreba príliš dlho rozmýšľať prečo.

Na jeseň nás opäť čakajú voľby – teraz komunálne. Teda také, kde nami zvolení zástupcovia budú môcť ovplyvniť, koľko bilbordov bude strašiť naše deti v našej krajine. Ale ako by sa politici, ktorí vo svojej kampani bilbordy hojne a často za veľmi výhodných podmienok využívajú, po zvolení k nim mohli otočiť chrbtom? Preto budem voliť stranu a kandidátov, ktorí zvolia inú formu kampane a na bilbordy sa „vykašľú“. Verím, že takú stranu nájdem.

A že iná forma neexistuje?

Letáky v schránkach, kde okrem fotografie nájdem aj nejaký program kandidáta/strany sú mi mnohokrát sympatickejšie. Veľa sa dá dosiahnuť aj cez rádiá, TV, sociálne média, diskusie či novinovú inzerciu.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (15 hlasov, priemerne: 4,10 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

Pridaj komentár