Viac ako polovica rodín s deťmi začína svoj deň pečivom

pr 1

Je chutné, rýchle na prípravu a pochutí si na ňom celá rodina. Niet divu, že chlieb a pečivo si na raňajky naservíruje viac ako polovica slovenských rodín s deťmi. Aké druhy máme najradšej a čo nás ovplyvňuje pri nákupe odhalil prieskum obchodného reťazca BILLA Slovensko.

Pečivo na raňajky je obľúbeným rituálom pre 72 % rodín s deťmi do 15 rokov a pre 67,9 % rodín s deťmi nad 15 rokov. Najlepšie, samozrejme, chutí čerstvé, čo potrvrdzuje aj viac ako polovica rodín s deťmi, ktoré ho nakupujú viackrát týždenne.

Skoro 40 % rodín s deťmi nad 15 rokov si čerstvý chlieb či pečivo kupuje dokonca na takmer dennej báze. Čerstvosť je pri výbere pečiva dôležitá pre 97,5 % rodín s deťmi do 15 rokov a 88,7 % rodín s deťmi nad 15 rokov. Štvrtina domácností pečivo aj rada večeria.

Čo máme doma najčastejšie?

Najčastejšou voľbou pri výbere v obchode je tradičný pšenično-ražný chlieb, ktorý v rodinách nájde bezpochyby využitie. Z prieskumu BILLA Slovensko jasne vyplynulo i to, že rodiny s deťmi sa snažia s potravinami hospodáriť ekonomicky, až 20 % z nich si pečivo a chlieb zmrazuje alebo staršie kúsky upravuje na prípravu ďalších jedál. Popri chlebe sa v slovenských domácnostiach začínajú objavovať i celozrnné pečivá. Domácnosti s deťmi do 15 rokov si najčastejšie kupujú celozrnné pečivo (23,7 %) a celozrnný chlieb (11 %).

 

Rodiny zaujímajú najmä trendy

Hoci by sa dal čakať opak, vždy si podľa zloženia pečivo vyberá len 25,4 % rodín s deťmi do 15 rokov, ale 56,8 % aspoň niekedy.  Takmer 40 % rodín so staršími deťmi si však pečivo podľa zloženia vyberá stále. Rozhodujúcimi sú najviac trendy. Dnešné rodiny s deťmi hľadajú pečivo doplnené o chia semienka, ľanové semienka, cereálie či také, ktoré je vyrábané z kvásku. Do svojho sortimentu sa ho rozhodla zaradiť i BILLA.

Výber pečiva sme rozšírili o viac ako 20 nových výrobkov. Je medzi nimi špaldové zrno, ktoré obsahuje nielen špaldu, ale aj kvások, taštička plnená náplňou z chia a hrušky, ražná žemľa, ale aj iné zaujímavé pekárenské výrobky,“ predstavuje novinky hovorkyňa spoločnosti BILLA Kvetoslava Kirchnerová..

Zaujímavosťou je, že trendy sú pri výbere pečiva rodinami podstatnejšie ako cena. V prieskume to uviedlo 33,1 % rodín s deťmi do 15 rokov a 24,5 % rodín so staršími deťmi. Rozhodujúce slovo tu majú zrejme ženy, keďže trendy ako superpotraviny dokážu o kúpe presvedčiť 30,9 % z nich, kým u mužov ide len o 24,1 %

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 3,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Rodicia majú aj viac peňazí ako deti aj dospele

    Maju ich podľa možností aj podporovať ak potrebuje v dospelosti majú svoje veci sami od seba

Pridaj komentár