Pečivo je pre väčšinu Slovákov stále srdcovou záležitosťou. Ktoré máme najradšej?

pr 0

Vôňu pečiva si mnohí pamätáme ešte z detstva. Viac ako polovica Slovákov si do chrumkavého pečiva zahryzne s chuťou i teraz, akurát druhy výrobkov sa s dobou menia. Prieskum spoločnosti BILLA Slovensko odhalil zaujímavé informácie o tom, kedy a aké pečivo najradšej konzumujeme.

Pamätáte sa na Dubčekove rožky, lupačky, rožok s kakaom na raňajky či legendárny chlieb s masťou? Pre 17 % Slovákov sú to spomienky na detstvo. Viac ako polovica Slovákov si ho spája práve s vôňou čerstvo upečeného chleba, návštevou pekárne či starými rodičmi. A z pečiva sme rozhodne nevyrástli.

Podľa reprezentatívneho prieskumu, ktorý uskutočnila BILLA na vzorke 500 respondentov, až 55 % Slovákov konzumuje pečivo viackrát denne a iba 1 % neje pečivo vôbec. Až 43,4 % Slovákov, prevažne ženy, síce uvažuje o znížení príjmu pečiva, ale vylúčiť úplne sa ho nechystá. Tretina opýtaných nechce na konzumácii pečiva meniť vôbec nič.

Zo štatistík nášho obchodného reťazca je zrejmé, že Slováci pekárenské výrobky naďalej milujú. Pečivo patrí medzi najčastejšie artikle v nákupnom košíku našich zákazníkov,“ konštatuje hovorkyňa spoločnosti BILLA Kvetoslava Kirchnerová.

Kedysi biely rožok, teraz najmä celozrnné pečivo

Množstvo informácií, ktoré dnes máme k dispozícii, má zjavne vplyv aj na výber pečiva. Až 34 % Slovákov odpovedalo, že si dôsledne kontroluje zloženie pečiva a 46 % aspoň niekedy. Taký biely rožok si dnes kúpi už len 12,4 %. Do popredia sa dostáva celozrnné pečivo (18 %) a celozrnný chlieb (16,2 %). A slovenskí zákazníci by ich v obchodoch privítali ešte viac. 

Z našich nákupných štatistík aj prieskumu vyplynulo, že až šestine Slovákov chýba viac celozrnných výrobkov a produktov s cereáliami a superpotravinami. Aj preto sa  BILLA snaží zákazníkom rozšíriť možnosti výberu a prichádzať s inováciami. Do ponuky sme pridali viac ako 20 nových výrobkov, napríklad olivový delikát či špaldové zrno, ktoré majú vďaka kvásku lahodnú striedku a najmä množstvo živín. Zákazníci však u nás nájdu aj ražné žemle či produkty s chia semienkami,“ hovorí K. Kirchnerová.

Po novinkách siahame najmä vtedy, keď v obchode nenájdeme naše obľúbené pečivo. Najmä ženy sú inšpirované trendami ako kvások alebo chia, ktoré ponúka aj BILLA. Muži si zas všímajú skôr cenu výrobku. 

Máme radi čerstvosť

Dobré pečivo si radi vychutnáme s pôžitkom, najmä, ak je chrumkavé. Podľa prieskumu má najradšej práve čerstvé pečivo až 91 % Slovákov a na nákup sa za ním každodenne alebo takmer denne vyberie skoro polovica. Dve tretiny si ho potom najradšej doprajú na raňajky, každému šiestemu sa vyskytne na stole na večeru. Podľa slov hovorkyne BILLA, aj tu vychádza spoločnosť v ústrety zákazníkom, a každých 30 minút pripravuje chrumkavý chlieb a pečivo.

Pečivom však neplytváme. Takmer pätina respondentov staré pečivo používa na prípravu ďalších jedál, zapeká ho alebo inak upravuje.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Pridaj komentár