Školáci budú mať viac dejepisu

redakcia 4

Naša mládež má z dejín pomerne chatrné vedomosti. Ukázalo sa to aj v prieskumoch po ostatných parlamentných voľbách, kedy bol počet hodín dejepisu na našich školách verejne kritizovaný a označený za nedostatočný.

shuttterstock

Od školského roka 2017/2018 budú mať žiaci 9. ročníkov základných škôl o jednu vyučovaciu hodinu dejepisu viac.

Rozhodlo o tom Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, ktoré schválilo príslušný dodatok k Štátnemu vzdelávaciemu programu a Rámcovému učebnému plánu vo vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť.

Tie budú v najbližších dňoch zverejnené na webovom sídle MŠVVaŠ SR.

Koľko dejepisu mali doteraz?

Kým doteraz mali deviataci dve hodiny dejepisu týždenne, od nového školského roka si budú prehlbovať učivo na troch vyučovacích hodinách.

Na posilnenie tohto predmetu využijú školy jednu hodinu z disponibilných hodín pri tvorbe školského vzdelávacieho programu.

Shutterstock – Pomník holocaust/na mieste zbúranej synagógy v Bratislave

 

Tretia hodina bude na diskusiu či múzeá

V súčasnej spoločenskej situácii je posilnenie výučby dejepisu krokom, ktorý má za cieľ vytvoriť priestor na rozvíjanie kritického myslenia u mladých ľudí predovšetkým formou diskusií.

Ako uviedol minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Peter Plavčan: „V spoločnosti sme svedkami nárastu extrémistických nálad, preto je potrebné vytvoriť priestor na diskusiu o tom, aké nepriaznivé dôsledky má extrémizmus a to sa dá ukázať práve širšou znalosťou dejín. Školy budú mať teraz viac možností napríklad na organizovanie diskusií na tieto témy či na návštevu tematických múzeí a pod.“ 

Snahou ministerstva školstva je teda to, aby vďaka zvýšenej hodinovej dotácii mali učitelia dejepisu priestor na prebratie dôležitého učiva do hĺbky.

Kľúčové je taktiež, aby žiakov upozornili na historicko-spoločenské súvislosti, dopad histórie na súčasnosť a poukázali aj na to, že dejepis sa dá učiť zaujímavo s využitím doplnkových materiálov, modernej techniky, exkurzií, historických prameňov či diskusií.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Zlí žiaci ťahaju dobrých niekedy dole.

    Niekedy aj zo solidarity.

     

    Aj tak sa neda ohodnotit,žiak napr. introvert.

  2. Ku mne vždy posadili zleho žiaka, zazrakom sa zlepšil,a ked sedel zvlašť tak sa zhoršil,vobec sa mi to nepačilo.To by som musela furt,

    aj po škole chcel potom sa so mnou kamaratit.

    Mala som iné zaujmy ako on.

    Oni si určia ku komu inklinuju, s kým sa chcu kamaratit.

    Vysledok može byt aj tak iný v živote.

     

    Ktovie čo sa tam bude učiť. Ked to neprežili, su to pre nich len informacie, ktore aj tak vyfučia v živote, V živote je iné doležité.

     

    Furt niečo meniť nie je dobre,nahananie ľudí a za každú cenu vyťažiť nie je dobre,sme na tom dobre,netreba znižovať našu uroveň

  3. Ja som pomahala furt, empatia vysoká. Majú sa lepšie ako ja.

    Pomožeš a ťa predbehne,alebo vyradí.

    Doporuččujem strednú empatiu.

  4. U nas učitel horšim žiakom-všetkým dal pracu nejaku,aby nemali čas vyvadzať.

    A ked už sú dospelí tak sa im darí.

Pridaj komentár