Nová Didaktika matematiky

redakcia 0

Schopnosť popasovať sa so zložitými situáciami, zvládnuť neštandardné okolnosti, tvorivo pristupovať k riešeniu problémov a naučiť sa vybrať to podstatné z nich – to všetko patrí k veľmi dôležitým schopnostiam pre život. Deti tieto zásadné schopnosti majú. Ako dosiahnuť, aby ich využívali po celý život? Čo takto skúsiť to cez matematiku?

Odborné nakladateľstvo Dr. Josef Raabe, s. r. o., prináša učiteľom pomôcku – knihu Didaktika matematiky I. od britských autorov Anne a Len Frobisherovcov, ktorí v ňom zhrnuli svoje celoživotné skúsenosti z vyučovania detí i učiteľov.

Slávnostne ju pokrstí Milan Ftáčnik, bývalý minister školstva, ktorý pôsobí ako vysokoškolský pedagóg na Matematicko-fyzikálnej fakulte UK v Bratislave – a to počas spoločenského večera konferencie „Učiteľ nie je Google2 – môže, ale nemusí vedieť všetko“ 4. júna 2015 v Bratislave.

doc. RNDR. Peter Bero, PhD. – uznávaný bývalý učiteľ a autor mnohých učebníc matematiky, ktorý sa dnes venuje vzdelávaniu dospelých je i editorom neobyčajnej Didaktiky matematiky I. z dielne odborného nakladateľstva Dr. Josef RAABE Slovensko. Pozrite si video, v ktorom Peter Bero hovorí o problémoch dnešnej výučbe matematiky na školách a tiež o dôvodoch, prečo by učitelia matematiky mali vo svojej knižnici túto pomôcku určite mať.

Kto sú Anne a Len Frobisherovci?

Anne Frobisherová vyštudovala predškolskú pedagogiku a strávila celú profesionálnu kariéru pri predškolskej výchove a na prvom stupni základnej školy. Po absolvovaní štúdia na Pedagogickej škole v Leedse získala diplom v odbore učiteľstvo s prácou na tému Výskum práce detí na hľadaní riešení matematických úloh. Bola súčasne koordinátorkou matematiky a elementárnej pedagogiky. Je spoluautorkou mnohých publikácií určených na vyučovanie a hodnotenie školskej matematiky. Venuje sa najmä príprave materiálov, ktoré motivujú deti na každej vedomostnej úrovni k hľadaniu riešení matematických úloh. 

Len Frobisher učil najprv matematiku v sekundárnom vzdelávaní, neskôr prešiel na prvý stupeň. Prednášal matematiku na dvoch pedagogických školách a neskôr sa stal hlavným prednášajúcim učiteľstva matematiky na dnešnej Leedskej univerzite. Viedol skupinu, ktorá pripravila jeden z prvých bakalárskych študijných odborov učiteľstva matematiky. Pôsobil tiež ako poradca pre učebné materiály matematiky prvého stupňa pre nakladateľstvo E. J. Arnold. Na Pedagogickej fakulte Univerzity v Leedse pracoval na projekte Prime Project, ktorý sa zameriaval predovšetkým na úlohu riešenia matematických úloh na prvom stupni. Jeho záujmy sa neskôr posunuli k hodnoteniu v matematike, stal sa koordinátorom matematiky pre MAK2, projekt, ktorého úlohou bolo pripraviť prvý národný SAT pre prvý stupeň (štandardný vyhodnocovací test na ukončenie danej etapy vzdelávania), zameraný na žiakov vo veku 10 – 11 rokov. Uverejnil viac než 70 kníh pre deti a učiteľov.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 3,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár