ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk ephoto.sk Dnes24.sk
inzercia

05.05.2013verzia pre tlač


Nebojte sa kliešťa alebo ako predísť kliešťovej encefalitíde bez očkovania

Autor: Zuzana Kolečániová

Tvrdenie, že očkovanie má chrániť pred chorobami, spochybňovali lekári od samého  začiatku. Najmä ľudia, poškodení v dôsledku očkovania, a ich príbuzní, ale aj lekári s mnohými skúsenosťami, sa viac zamýšľajú nad jeho hodnotou. V posledných rokoch pribúdajú k doterajším neustále nové očkovania. Postupne sa vynárajú pochybnosti a čoraz viac ľudí začína premýšľať nad tým, či nám očkovanie vôbec prospieva. 

Prvé pochybnosti 

Som všeobecným lekárom už 40 rokov. V prvých rokoch mojej činnosti som vykonával očkovania ako každý iný kolega. Tu sa zrazu zo dňa na deň objavilo nové očkovanie proti kliešťovej encefalitíde. Túto chorobu, veľmi zriedkavý jav, som poznal zo štúdií a z čias môjho pôsobenia na Univerzitnej neurologickej klinike v Grazi. V porovnaní s mnohými inými ťažkými ochoreniami mozgu a mozgových blán nehrá žiadnu veľkú úlohu. Začala sa obrovská reklamná kampaň. Pravidelne pred začiatkom jari vídame už desiatky rokov na reklamných plochách odporné kliešte, číhajúce v kroví na mierumilovne sa hrajúce deti. Reklamné ťaženie zaznamenalo neočakávaný, gigantický úspech. Viac ako 90 percent vystrašených občanov stálo v radoch v nemocniciach a ordináciách, aby sa dali ochrániť pred chorobou, ktorú dovtedy sotva niekto poznal. 

Krátko po zavedení očkovania som spozoroval škody na zdraví, ktoré sa po ňom vyskytli. Čudoval som sa aj nad enormnými výdavkami na reklamu na očkovanie proti chorobe, ktorá sa nevyskytuje príliš často a takmer vždy sa úplne vylieči. V nasledujúcich rokoch som zaregistroval nielen ďalšie poškodenia, ako napríklad roztrúsenú sklerózu, cukrovku, artritídu a iné, ale aj neúspechy tohto očkovania, teda že ľudia, zaočkovaní proti kliešťovej encefalitíde, na ňu aj ochoreli. To bolo pre mňa dôvodom, aby som si nanovo naštudoval tému očkovania. Po mnohých rokoch výdatného štúdia a skúseností z praxe som medzičasom prišiel k presvedčeniu, že očkovanie nikdy nechránilo pred chorobami. 

Encefalitída po očkovaní

Skupina mladých športovcov, orientačných bežcov, ma v lete 1980 požiadala o nové očkovanie proti kliešťovej encefalitíde. Keďže pri tomto športe sa veľmi veľa zdržiavali v lese, nechceli podstúpiť žiadne riziko. Vtedy, počas prvých rokov, bolo podľa propagandy možné stretnúť kliešte prevažne v lese. Niekoľko hodín po tom, ako som podal očkovaciu látku, mi zavolala manželka jedného zo športovcov, že jej muž dostal náhle vysokú horúčku, silné bolesti hlavy a nemohol pohnúť hlavou. Návšteva lekára bola nevyhnutná. Keď som nazrel do svojej tašky, či mám lieky pre prípadný zápal mozgových blán, ozvalo sa vo mne zlé svedomie. Bolo možné, že mladý zdravý muž ochorel v dôsledku môjho lekárskeho zásahu na veľmi nebezpečnú chorobu? Na ceste k pacientovi som sa upokojil myšlienkou, že očkovacia látka bola istotne testovaná ministerstvom zdravotníctva a mohol som sa na to spoľahnúť. Diagnostikoval som akútny zápal mozgových blán v počiatočnom štádiu. Našťastie som bol už tak dobre oboznámený s liečením pomocou homeopatie, že som sa rozhodol pre domáce ošetrenie, keďže pacient býval v mojej blízkosti. V priebehu niekoľkých dní bol vyliečený a mohol ísť znova do práce. Vtedy som po prvý raz v mojom živote lekára dostal rešpekt pred očkovaním. 

Ťažká cukrovka

O niekoľko rokov neskôr ma vyhľadala matka dvanásťročného dievčaťa. V škole sa očkovalo proti kliešťovej encefalitíde. Keďže matka nemala z toho dobrý pocit, najprv odmietla dať zaočkovať svoje dieťa. O týždeň prišla dcéra domov s červeným letákom, na ktorom bol vyobrazený veľký kliešť. Matka predsa len dostala strach a podpísala súhlas s očkovaním. Dievča prišlo domov zo školy s hroznými bolesťami hlavy a dostalo veľmi vysokú horúčku. Privolaný lekár ho musel poslať do nemocnice, kde sa dostalo na jednotku intenzívnej starostlivosti. Ochorelo na ťažký zápal mozgu a mozgových blán. Po šiestich týždňoch si matka mohla prísť po dievča. Predtým bola jej dcéra veselá a štíhla, no teraz bola tučná a unavená. V dôsledku očkovania dostala ťažkú cukrovku a podľa posledných informácií je už, žiaľ, aj slepá. 

Keď matka povedala jednému z lekárov, že túto ťažkú chorobu spôsobilo jej dcére očkovanie proti kliešťovej encefalitíde, odpovedal jej, že to nemá s tým nič spoločné, že ide len o náhodu a vedecky by sa nedalo nič dokázať. Chladné správanie detských lekárov v tejto nemocnici bolo pre mňa podnetom k štúdiu histórie očkovania a čoskoro som začal viesť prednášky, zamerané proti očkovaniu. Neustále sa ma verní pacienti pokúšali od toho odradiť, aby som neohrozoval svoju prax. V dôsledku tohto prípadu som sa však stal presvedčeným odporcom očkovania. 

Otázky namiesto slepej viery

Čo všetko chráni pred kliešťovou encefalitídou? V reklame sa hovorí, že len očkovanie. Prečo sa teda každému pacientovi so zápalom mozgových blán prísne prikazuje, aby sa vyhýbal slnku, keď jedinou príčinou týchto ťažkostí má byť len vírus? Na to, aby človek ochorel na kliešťovú encefalitídu, je potrebných viac faktorov: osobnú náchylnosť, prílišnú telesnú námahu, pobyt na slnku a iné. O týchto veciach sa v reklame nič nehovorí a ako príčina sa uvádza len kliešť. Prečo sa nehovorí o tom, že predovšetkým oslabení starší ľudia alebo ľudia, ktorí ťažko pracujú v poľnohospodárstve alebo lesníctve a sú obzvlášť vystavení slnku, ochorejú na encefalitídu častejšie a ťažšie?

Od roku 1950 sa tvrdilo, že kliešte prenášajú vírus, čo však mohla byť iba domnienka, lebo až v roku 1970 izoloval istý viedenský virológ vírus kliešťovej encefalitídy. Aj tento objav je však potrebné posudzovať opatrne, keďže spolupracovníci toho istého virologického inštitútu vyvinuli neskôr očkovaciu látku a súvisiace virologické testy.

Kto stanovuje diagnózu?

Diagnóza kliešťová encefalitída znamená, že ide o zápal mozgových blán a mozgu, vyskytujúci sa na jar a v lete. Len podľa príznakov ako sú bolesti hlavy, stuhnutie šije a horúčka a na základe vyšetrenia mozgomiešneho moku ju nedokáže žiaden lekár rozlíšiť od iných foriem zápalu mozgových blán. Môže určiť len diagnózu meningitída (zápal mozgových blán) alebo meningo-encefalitída (zápal mozgu a mozgových blán). Výsledok virologických testov nehovorí nič o závažnosti alebo prognóze ochorenia. Zisťujú sa nimi prípady kliešťovej encefalitídy aj vtedy, keď sú pacienti presvedčení, že nikdy žiadne uštipnutie kliešťom nepozorovali. Naopak, sú ľudia, ktorých pravidelne napadnú kliešte a napriek tomu nikdy nedostanú ani najmenší náznak kliešťovej encefalitídy.

Tvrdenie, že zápal mozgových blán je spôsobený uštipnutím kliešťom, je len hypotézou.

Každopádne sa propagande podarilo vzbudiť v mnohých ľuďoch pocity strachu z kliešťa. Nespochybňujem fakt, že bodnutie hmyzom môže spôsobiť narušenie zdravia, no kladiem si otázku, či tí, ktorí vylepujú plagáty s kliešťami v nadživotnej veľkosti, tušia, akú zbytočnú neistotu a paniku tým vyvolávajú.    

Od začiatku vykonávania očkovania sa tvrdí, že vraj vďaka nemu choroby ustúpili. Vedecký dôkaz pre tento názor však dodnes ešte nemáme. Z doterajších štatistík nie je možné vyvodiť žiaden vplyv očkovania na počet prípadov kliešťovej encefalitídy. 

Čo robiť pri uštipnutí kliešťom?

Pravdou je, že v lete sa vyskytuje viac prípadov zápalu mozgových blán. Citlivým pacientom radím nevystavovať sa slnku a pri narušenom zdravotnom stave vyhýbať sa zvýšenej telesnej námahe. Som presvedčený, že tzv. kliešťová encefalitída vzniká následkom pôsobenia slnečného žiarenia u citlivých a oslabených osôb. Je to teda to, čo medicína vždy označovala ako slnečný úpal, len vakcinačný priemysel vynašiel pre túto chorobu nové meno. 

Ak sa kliešť prisal, je potrebné ho odstrániť. Ak sa to podarí len čiastočne, treba použiť na miesto uhryznutia masť na hnisavé rany a niekoľko dní byť trpezlivý a šetriť sa pred telesnou námahou.

Bolesti hlavy v lete majú oveľa častejšie iné príčiny: príliš dlhý pobyt na slnku, premoknutie, prievan, klimatizácia, pokazený žalúdok atď. Iba ťažké formy slnečného úpalu vedú k rozoznateľnému zápalu mozgových blán a mozgu.   

V posledných rokoch som pozoroval, že pacienti hospitalizovaní s encefalitídou predtým niekoľko dní užívali tabletky proti bolesti. Je známe, že pri horúčke môžu prostriedky proti bolesti oslabiť imunitný systém a potlačením akútnych príznakov choroby môže dôjsť k ochoreniu mozgu. Preto ľahkovážne nasadenie liekov proti bolesti hlavy a horúčke v letných mesiacoch zvyšuje riziko ochorenia na zápal mozgových blán. Najúčinnejšou prevenciou je nevystavovať sa neprimerane dlho slnku.    

 

Z knihy Impfen – Das Geschäft mit der Unwissenheit, Dr. med. Johann Loibner, 2011, s povolením autora spracovala Zuzana Kolečániová  

 

Súvisiace články

Hodnotenie

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.4 z 5. Celkom 266 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

inzercia

Komentáre

Ona napísané 07.04.2015 10:43 answer email

Ludia su take ovce ze si myslia, ze ked zaockuju je vsetko ok.. a ked pridu nasledky, tak este su schopni uverit tym, ktori na ich hluposti zarabaju, ze to s tym nema nic spolocne.. Takym to potom aj doprajem.. lebo si za tu sprostost mozu sami.

................Vaše meno napísané 10.06.2014 21:18 answer email

Ked umieraju deti len preto ze su neni ockovane? Ked vam niekdo nakazi dieta ten preto ze nie je ockovany? Nad tym ste sa uz zamyslali???

....odpoved napísané 05.04.2015 13:37 answer email

Ak je vase dieta ockovane, tak sa predsa nemusite tych neockovanych bat, nie? A mimochodom, vy ste preoskovani? Vasi rodicia, susedia a ini dospeli? Nie? Co teraz? Panika? Zavrite svoje dieta do karanteny, lebo nan vsade cihaju choroby smile

... napísané 09.05.2015 18:46 answer email

vieš čo je vlastne očkovanie a čo je kolektívna imunita? nemyslím si ... myslieť si že niečo je 100%né, nie iba očkovanie, je stupidita ...

hammm napísané 06.05.2014 10:55 answer email

Verím tomu čo si sám vyskúšam a funguje a to odporúčam každému.

Mal som vysoký tep, vysoký tlak a nadváhu, tráviace problémy, obličkové záchvaty, čo mi doporučil lekár a je to stále kamarát predsa tabletku a keď po čase nestačila jednu, tak dve, a to som nefajčil, športoval a zdravo sa stravoval. Keď som videl, že ďalej to takto nejde zašiel som za šarlatánom upravil mi stravu, nasadil bylinky a čo sa časom (cca rok) stalo zhodil som 10 kg, tlak mám 115/75 a pulz 60. Tabletky už pol roka neberiem. Dodnes šarlatánovi neverím, len viem, že to funguje a odporúčam aj iným skúsiť s rozumom pomaly. Ja viem, že sa to dá a vy ?

Anna napísané 07.04.2014 16:36 answer email

-> Farmaceuticky priemysel je tociaci sa biznis ktory sype. A ked nieco sype tak sa ohlady, fakty a logika idu bokom, priklad preco doteraz nezakazali prudko nebezpecnu latku poskodzujucu mozog - Aspartam, a cpu to do Orbitiek, Coca-coly a i., pritom su aj ine alternativy sladidiel. Farmaceuti potrebuju chorych bez chorych by prisli o zisky. Nie je malo pripadov kedy lekarom ktori uzdravovali a nie vyrabali chorych odobrali licenciu (Jan Hnizdil). Osobne poznam viacerych ktori dali zaockovat deti - kedze je to povinne a nasledovalo trvale poskodenie ich zdravia. Ked kamaratka chcela po lekarke ktora ju nutila zaockovat dieta, aby jej podpisala plnu zodpovednost za nasledky, tak samozrejme jej to podpisat odmietla, preco asi?

-> Vy co pisete o tom ze autora clanku maju zavriet ste najivni pseudobolsevici s deficitom vlastneho usudku. Zrejme zhltnete vsetku propagandu aj s naviakom. Mali by zavriet skor vas, lebo sirite malost a xenofobiu okolo seba. Uz nie sme v socialistickej republike kedy zatvarali za to ked niekto povedal svoj nazor. Kazdy zdravy rozum ma vlastny usudok, takze ho neovplyvni ziadny clanok ani reklama. To vsak nie je vas pripad.

-> Som zastancom dobrovolnej volby ockovania, nech sa moze kazdy slobodne rozhodnut na vlastnu zodpovednost.

-> Ten treti komentar od hora musel pisat ohromne symplexny clovek, uz len z jeho retoriky vidno, ze v hlave ma nakladene on. Hlavne ten by mal dostat zakaz k internetu a dozivotny, za take vyjadrovanie.

Ludmila napísané 02.04.2014 09:58 answer email

Nejlepší řešení je udělat očkování nepovinné a každý ať si nese zodpovědnost za své zdraví a zdraví svých dětí ...doktoři stejně žádnou zodpovědnost za poškození zdraví očkováním nenesou..Takže když v okolních státech (Německo apod.) může být očkování dobrovolné, nevím, proč by nemohlo být i tady. Kdo je příznivce očkování a věří, že je pro něj prospěšné, nechť si do sebe nechá napíchat, co je mu libo a naopak, kdo nechce, nechť má možnost se nenechat očkovat ..Kdo se o tuto problematiku blíže zajímá a není jen pod vlivem mainstreamu, tak dobře ví, že studie, které se dělaly mezi dětmi očkovanými a neočkovanými, zjistily, že neočkované děti jsou zdravější a je to celkem logické...chemikálie do tělíček malých miminek nejsou nic prospěšného. Je to hlavně dobrý byznys.

Vaše meno 007 napísané 02.04.2014 07:48 answer email

Ako novinár som pred cca 15timi rokmi robil po Slovensku rozhovory s ludmi čo ochrnuli po očkovaní proti chrípke, strašné bolesti do konca života a podobne, jediný doktor, ktorý bol ochotný sa k tomu vyjadriť, povedal, že vedľajšie účinky sú hrozné a vôbec by očkovanie nedoporucoval, ale nechcel fotku v novinách ani meno, lebo že farma lobby by ho vyrazila z lekárskej komory.

Moje Meno napísané 28.03.2014 11:48 answer email

Dufam, ze na vas za tieto bludy poda niekto trestne oznamenie. A este nezabudajte ze soda bikarbona lieci rakovinu... A este tvaroh z lanovym semenom a so sampanskym... By som vam vy sarlatani odporucil ist niekde na onkologiu a tam rozdavat tieto svoje sprostosti. Internet by mal byt co najskôr obmedzeny a pristup k nemu by mali mat len ti co nemaju nasrane v hlavach inac sa budu sirit taketo bludy ako rakovina po celom svete...

Moje meno 2 napísané 06.04.2014 21:56 answer email

Ja poznam 2 ludi, ktori sa vyliecili z rakoviny prave sodou bicarbonou. A ked dostal nas psicek rakovinu hrubeho creva, vyskusali sme to aj na nom. Do mesiaca bolo vsetko yvhojene. Pritom vet tvrdila, ze ide o rakovinu a treba to co najskor operovat a ze vraj to moze aj zle skoncit. Okrem sody sme mu davali este čagu www.caga.sk

Andrej Lúčny napísané 27.03.2014 10:32 answer email

Prečo prosím Vás nenapišete hňed na úvod "kliešťová encefalitída vzniká následkom pôsobenia slnečného žiarenia u citlivých a oslabených osôb". Hneď by bolo jasné, že ide o prípad pre psychiatra a nemuseli by sme to čítať...

Bert Ehgartner napísané 23.07.2013 21:37 answer email
Bohuslav napísané 12.07.2013 15:30 answer email

Vazeni diskutujici,

bohuzel skutecne se jedna dokonce o vedecky nepodlozenou nezavadnost mnohych virovych vakcin, napriklad tady je odkaz na varovani primo od vedkyne, ktera se spolupodilela na vyvoji vakcin proti papiloma virum, a sama pise ze jsou nebezpecne a poskozuji zdravi, tady je primo odkaz na southweb.org/lifewise/the-lead-vaccine-developer-comes-clean-so-she-can-sleep-at-night-gardasil-and-cervarix-dont-work-are-dangerous-and-werent-tested/

Miso napísané 28.06.2013 23:39 answer email

Clovek sa tu docita vselico...hlavne vsak nekonstruktivne urazanie :-(. Nie som lekar staci vsak byt aspon trocha vsimavy. Zijem v oblasti takmer najväcsieho vyskytu "nakazenych" kliestov-PB. je tu bezny ako komar pri vode :-) Mozno odbocim od temy ma to vsak s nou suvis: Otec ma 73 r.stiha makat so styridsiatnikmi,v zivote zjedol doslova tony akeholkovek mäsa-mastne najlepsie :-)) a akoze "nezdravych" jedal-vsetko vsak domaceho pôvodu,aj poldecak ci vinko,vela rokov fajcil,v zdravotnej karte (ani hadam nevie kde ju ma :-) ) zopar starych listov-pad na motorke. To vsak neznamena ze je vsetko dobre: na krcove zily hodinova masaz denne pol roka a intenzivne rychle chôdze do lesa aj sest osem hodinn denne! po roku boli zily (aj stale su) v pohode. Uraz,pohmozdeniny-octanova mast,bylinkove caje,macanie v dubovej kôre. Dychacie cesty-med,jazvecie ci diviacie sadlo,bylinky. Zaludok-horcovy koren v borovicke...mohol by som dlho pokracovat-inak na nom farmaceuti moc nezbohatnu hehe Preco to tu pisem? V zivote mal stovky kliestov-aj stale mava,nikdy ziadne zapaly ani nic podobne,vytiahnut..potriet Alpou a hotovo-ziaden stres ci rozmyslanie o tom. Dobra imunita a chut zit. Este odkaz pre "neveriacich" niecoho nedokazatelneho. Urieknutie tiez nie je az tak vierohodne vedecky dokazane a predsa existuje-(staci odvar cistecu a je prec :-) )ako teda niekto môze napisat ze homeopatia ci podobne metody liecby su nezmysel? Ked uz o to ide:ak nepomôze tak neuskodi na rodiel od väcsiny beznych liekov. Tak sa tiez snazim zit a celkom sa dari :-)))) Na zdravie! PS: komentare bez urazok sa lepsie citaju aj prijimaju....

Erika napísané 06.04.2014 12:33 answer email

Miso Razz Pekne si to napisal .Musim najprv povedat ,ze cely zivot som tak povediac sla po prude s ostatnymi a nikdy som sa nejak nevenovala ,tomu co zjem co vypijem...K lekarovy som chodila nie s kazdou bolackou a uz ked neverila som nejak podvedome liekom ,ani som si ich nevyberala .K lekarovy som sla skor po radu ,ktoru som ale nedostala ,len lieky ..Teraz mam ale lekara ,ktory mi slepo nepredpisuje a poradi mi aj babskymi radami .Az pri nom som zacalaaj ja trosku patrat ,hladat ,a zaujimat sa o seba co zjem ,ako vylieciit to ci ono pomocou stravy a byliniek .Musim povedat az teraz ,sa citim skvele .Bludy ,akoze s rakovinou len na chemoterapiu su sproste lzi !! samej mi diagnostikovaly nador ,nasledne operacia .Zhodou okolnosti som tam stretla jednu Slovensku sestricku ,ktora tam pracuje 20 rokov mi len potvrdila ,ze chemo je len Byznis !!Predpisu ti ho automaticky ,,na recept,,ci ju potrebujes alebo nie ..Ja som odmietla a som tu zdravsia ako pred tym .Zmena stravovacich navykov ,bylinky ,a viera nie v boha,ale viera v moje telo ze to dokaze urobili svoje ..A j na lekarov bolo prekvapenim ,ked som na druhy den po 6,5 hodinovej operacii uz chodila ,a vsetko sa neskutocne rychlo zacelilo......Zmena mi pomohla aj v inych veciach ,zaludocne vredy ,ktore som mala 20 rokov uz nemam ,zlcnik vlasy ,depresie ,ktore sa stupnovaly to vsetko je prec ... Je samozrejme hlupost povedat ze to zabera na kazdeho ,lebo nie kazdy ,prirodu bylinky ,zdravu stravu ,svoje telo takto vnima .Ak slepo ludia veria ,len na lekarov ( cest vynimkam) a lieky je tazko ho presvedcit ze to funguje aj inak .Je okolo nas kopa Chemie ,stersu ,honby za peniazmi .... Ak sa clovek odputa od tohto a vrati sa v case par rokov spät do cias nasich starych mam ,ktore mali na stole co im zahradka a nase luky priniesly,ani ockovania netreba .Keby som sa o par rokov skor venovala tomu co dnes moja dcera nemusela dostat astmu .Tiez ju sposobilo ockovanie ...Dali by sa o Tom pisat romany vplyv prirody je uzasny smile smile

Matus Ritomsky napísané 27.06.2013 17:57 answer email

Zaujimalo by ma co pani doktorka hovori na tisicky zdokumentovanych pripadov encefalitidy sposobenej kliestom (TICK-BORNE ENCEPHALITIS)? A este by ma zaujimalo ci sa pani doktorka niekedy stretla s pojmom EVIDENCE BASED MEDICINE?

 

Kazdopadne, nikdy nie je neskoro:

 

TICK-BORNE ENCEPHALITIS IN EUROPE AND BEYOND – THE EPIDEMIOLOGICAL SITUATION:

www.eurosurveillance.org/ViewArticle.aspx

 

Evidence-based medicine

en.wikipedia.org/wiki/Evidence-based_medicine

andrea napísané 28.06.2013 06:00 answer email

p. Matus Ritomsky, citali ste ten clanok? jedna sa o pana doktora. Big Grins

KeX napísané 28.06.2013 22:13 answer email

Je evidentne, ze Vakcinacna Loby a Farmafirmy si zacali platit diskuterov, ktori maju za ulohu sledovat net, hladat clanky s tematikou ockovania a potom co najskor pridat prispevky ociernujuce akykolvek clanok zamerany proti ockovaniu. Ucelom je samozrejme ovplyvnit nazor citatelov spat k vakcinam, aj ked onedlho relane hrozi, ze ustavny sud rozhodne proti ustavnosti povinneho ockovania na Slovensku. Vsetkym, ktori maju zaujem o tuto temu doporucujem si dobre nastudovat aj druhu stranu mince, napriklad na stranka www.slobodavockovani.sk a p. Matusovi Ritomskemu odporucam pozriet si minimalne celu prednasku Dr. Loibnera pred napisanim takehoto hodnotenia. Prednaska odznela na AZK v roku 2011 a da sa najst aj s ceskymi titulkami na YouTube, aj ked si myslim, ze nemate zaujem patrat po tychto infomaciach, lebo za to Vas asi neplatia...

vega napísané 27.03.2014 10:27 answer email

Trh je plný bludov čo sa tvária ako liečivá. Na tých bludoch tiež chce niekto zarobiť. Od dávna tu máme názov Šarlatán. Takže dávam bacha na vakcinolobby ale šarlatánska lobby predavačov hadieho jedu je ešte horšia

Kaja napísané 27.06.2013 14:39 answer email

Očkovanie má svoje riziká, ale v tomto článku sú také nezmysly, že ani neverím, že to písal niekto s medicínskym vzdelaním. Som zvedavá, čo by na to povedali ľudia, čo sa po kliešťovej encefalitíde znova učia rozprávať. A zamieňať si vírusovú encefalitídu s úpalom sa mi zdá dosť silná káva.

Milena napísané 20.08.2013 12:09 answer email

Víc nesmyslů, jako je v tomto článku, jsem už dlouho nečetla....

Milena napísané 20.08.2013 12:11 answer email

Kajo, souhlasím s Vaším komentářem :-)

Michal napísané 08.09.2015 16:44 answer email

Ja myslím, že ak si človek včas a normálne vytiahne kliešťa klasickým vytočením a nie trhaním.(napr. takto: www.familyzone.sk/ako-spravne-vybrat-kliesta/)

Tak je riziko nákazy malé. No keď si niekto v tele nechá cucať kliešťa prípadne aj viac niekoľko týždňov a nebodaj si ich ešte aj rozškriabe. Tak mu nepomôže ani pán boh nieto nejaké očkovanie.

Dudusa napísané 27.06.2013 13:50 answer email

moja mamina pracovala kedysi ako predavačka v potravinách. v kolektive ich bolo asi 7 žien. išlo obdobie chrípky, tak 5 žien sa dalo zaočkovať proti chrípke. mamina, jedna kolegyna a vedúca sa nedali. a hádajte! 5 kolegýň vylahlo s chrípkou a ony tri ťahali v obchode :-)

MaTo napísané 26.06.2013 14:10 answer email

Dr. Johann Loibner je styrsky lekar a homeopat, ktory prisiel o lekarsku licenciu. A vy propagujete jeho blaboly.

Jindra napísané 29.03.2014 16:30 answer email

A proč asi přišel o licenci? Vážně nechápete, jak to funguje? Prostě říkal pravdu, která se nehodí do lékařského byznysu. Je to tak pokaždé, když někdo přijde s levnou a účinnou alternativou. Já takovýmto odvážným lidem fandím.

Jiří Šafránek napísané 05.04.2014 17:20 answer email

Velmi dobrým příkladem , jak to chodí je případ maďarského lékaře německého původu Ignáce Filipa Semmelweise, který se při práci ve Všeobecné vídeňské nemocnici setkal s častými případy horečky omladnic u rodiček a zjistil, že stačí, aby si lékaři před zákroky myli ruce. Tím úmrtnost výrazně poklesla, když Semmelweis z té nemocnice odešel, úmrtnost zase vyskočila prudce nahoru. Osvětu pak dělal na dalším působišti v Pešti. Konzervativní nadutá lékařská obec, která tehdy, tedy v polovině 19. století, ještě mytí rukou pokládala za naprostý nesmysl nakonec Semmelweisse dohnala k psychickému onemocnění a předčasné smrti.

MaTo napísané 09.04.2014 10:51 answer email

Nie, Loibnera vyhodili prave za takieto kecy, ktore ohrozuju ludi na zivote. S tymi sprisahanimi sa mozte ist vypchat, su to nezmysly.

gabriela napísané 07.06.2013 16:37 answer email

Je normálne, že každý zareaguje ináč, má na to iný názor. No priznajme si sebakriticky, o koľko by sme mohli "len zdravšie žiť"a vyhnúť sa tatkto rôznym chorobám, či už obezite alebo prehnanému fajčeniu a alkoholu.Treba si tiež priznať,že aj naše laické vedomosti nám poskytujú len takú informáciu, koľko máme prečítané, alebo vlastnú skúsenosť. Preto si prosím navzájom radšej odovzdajme skúsenosť alebo povzbudenie a nie nadávky z jednotlivých príspevkov. Veľmi záleží na tom či je dieťa už celkom zdravé /ak bolo napríklad prechladnuté/ aby sa mohlo očkovať.Prikláňam sa k názoru autora článku. Je to naozaj na zváženie.A prečo? Skúste si len prosím naštudovať niečo o lieku varfarín alebo fraxiparine.Sú prípady, kedy sa berie denne.Želám všetkým veľa zdravia.

Petra napísané 07.06.2013 11:59 answer email

Zverenit tieto vyjadrenia tzv. lekara s dlhorocnou praxou je viac ako trestuhodne!!!

Bagatelizovat take ochorenie ako je kliestova encefalitida sa mi zda viac ako nebezpecne a naviac tvrdit, ze ochorenie skoro neexisutje a ze nie je nebezpecne je vrchol. Mali byt ste sa spytat ludi, ktori toto ochorenie prekonali, ake to bolo, ci by to chceli znova zopakovat. Ak nikoho takeho nepoznate, skuste navstivit stranku kde pisu priamo pacienti: www.klistova-encefalitida.cz/zkusenosti-uzivatelu

Na Slovensku poznam niekolkych ludi aj z BA, ktori maju za sebou podobnu skusenost ale ju zatial velmi neprezentovali na internete.

A este jedna vec, kazdy sa spolieha na to, ze ked ochorie, tak mu lekar da lieky atd. ale to nie je pravda!!! NA KLIESTOVU ENCEFALITIDU DOTERAZ NEEXISTUJE UCINNE ANTIBIOTIOTIKUM !!! Takze je len otazkou stastia ako imunitny system pacienta zvladne toto ochorenie. A to, ze existuje aspon moznost ockovania, s 99% ucinostou, by sme mali byt radi.

Bohuslav napísané 12.07.2013 15:43 answer email

Dovolim si oponovat pane Pavle, a citovat primo vedecke zdroje, vedce, lekare a farmaceuty, kteri primo na vyvoji vakcin pracovali a pracuji a rozumeji tak nejlepe dane problematice...

uz v roce 2009 vedecka pracovnice a odbornice na virove vakciny upozornila na nebezpeci poskozeni zdravi po podani techto vakcin zdravym lidem, jedna se konkretne o Dr. Diane Harper(ovou), ktera o teto problematice prednasela na ctvrte mezinarodni verejne konferenci o ockovani pod oficialnim nazvem "4th International Public Conference on Vaccination" v meste Reston ve state Virginia, ktera se konala v case od 2. do 4. rijna 2009. Kde napriklad uvadi do toho roku 44 umrti zen na virove vakciny, co je dost alarmujici. Myslim si, ze etika a svedomi nedali dotycne pani vedkyni nadale mlcet o tehto dulezitych vecech a informovat o tom verejnost. Tady je odkaz v anglickem jazyce: southweb.org/lifewise/the-lead-vaccine-developer-comes-clean-so-she-can-sleep-at-night-gardasil-and-cervarix-dont-work-are-dangerous-and-werent-tested/

Peter Kabát napísané 07.06.2013 06:35 answer email

To čo sa píše v článku sú úplné hlúposti. Za posledných 5 rokov výskyt kliešťovej encefalitídy vzrástol o 20% a trásť bude, pretože sme zničili chovy hospodárských zvierat, ktoré spásali lúky a pasienky. Dnes sa o túto pôdu nik nestará a nekosí. Vytvárame tak ideálne životné podmienky pre kliešte, ktoré sa stále viac rozširujú po našom území. Je pravda že infikovaných je len 1 promile (1 z 1000), ale riziko prenosu tu stále hrozí. Nie je pravda že infikovaný človek sa vylieči. Je to ochorenie, ktoré nás ohrozuje priamo na živote. Ja osobne by som nechal zavrieť autora tohto článku do vezenia na dlhú dobu.

Marcelita napísané 06.06.2013 21:25 answer email

Pozor na homeopatiu!!! Na zaciatku pomoze, ale neskor ma stresne zle vedlajsie ucinky!!! Spoznate to az po mesiacoch, niekedy rokoch.

A pozor na ockovalie proti rakovine krcku maternice, v nemeckej tv vypovedali dievcata o vedlajsich ucikoch a nejednu to posadilo na vozik, alebo ostala slepa. Zistilo sa ze su to tisicky dievcat ktore naleteli, teda skor rodicia!!! A vyrobca vakciny reagoval nato, ze nikto mu to nedokaze, iba ak opakovanym zaockovanim. No nenaslo sa dievca ktore by sa ponuklo.

Sisi napísané 07.06.2013 23:11 answer email

Zaujimali by ma tie negativne ucinky homeopatie. Nam nepomohla, ale znamym ano - celej rodine vratane babatka.

Lara Croft napísané 26.06.2013 17:12 answer email

Marcelita nemusis panikarit, homeopatia ti nema ako ublizit. Z jedneho jednoducheho dovodu - neobsahuje NIC. Ani dobre, ani zle, drviva vacsina tych globuliek je len blba laktoza. Cela homeopatia je jeden velky bullshit a tohto sarlatana by mali zavriet az by scernal.

Jindra napísané 29.03.2014 16:36 answer email

Kdyby hloupost nadnášela, že? Nejdřív si o tom něco nastudujte. Homeopatie funguje a to až geniálně. Osobně jsem se o tom opakovaně přesvědčil. Ale pokud to berete si ideologickou zaslepeností, tak se to ani nemáte šanci dozvědět.

Doktor Cvach napísané 05.04.2014 20:02 answer email

V některých mírnějších případech jako placebo určitě fungují. Tedy, jde pouze o záležitost víry v jejich účinnost. Toliko ověřitelná a nepopiratelná fakta. Ať tak či tak homeopatika nikomu neublíží, to ostatní zvládne lidská tupost.

Sisi napísané 21.05.2013 13:34 answer email

Dakedy bol lekar clovek, ktoreho slovo bolo pismo svate. Teraz?.... Rolleyes

Alesenka napísané 04.06.2013 16:01 answer email

Súhlasím s článkom. Toto očkovanie je zbytočné. Najlepšie je chrániť sa proti kliešťom praktickými opatreniami ako neležaním v tráve a nosením dlhých nohavíc a uzavretých topánok a nie očkovaním. Kliešťová encefalitída je v mnohých regiónov SR raritou - napr. v Bratislave.http://www.kliest.sk/lekar-clanky/vyskyt

Bohuslav napísané 12.07.2013 15:57 answer email

pre slecnu Sisi, ja som celkom rad, ze uz sa lekarom slepo nedoveruje. ved to nie su ziadni bohovia a ani nadludske bytosti, ale ludia ako my, so vsetkymi slabostami a ludskymi chybami. A tak podla mna treba pristupovat ku kazdemu cloveku, lebo kazdy je omylny a preto si myslim, ze dneska je dobra doba, aspon zatial, ze si mozem informacie overit z roznych zdrojov, a priamo od odbornikov, vedcov, vyvojarov, ktori na vyzkumoch priamo a nezavislo pracuju, exituje viacero odbornych zdrojov na strankach vydavatelstva elsevier a inych, ktore vydavaju tisicky odbornych medicinskych, farmaceutickych a prirodovednych casopisov, ktore su ale samozrejme v anglictine a za mnohe clanky ked si ich chcete stiahnut musite aj zaplatit nemalu sumu, napr. 35 alebo 45 dolarov. Ale pokial poznate niekoho na univerzite, ktora ma predplateny vstup do databaz, tak sa mozete dostat cez univerzitne kniznice k tymto vedecky overenych a experimentalne podlozenym faktom. Takze dnesna doba je aj o vedecky podlozenych informaciach, a tie treba ale manualne hladat, a investovat do toho viac casu a energie, nie len o tom kto niekto, kto sa len vyhlasuje za odbornika, trebars je to len manazer farmaceutickej firmy, obchodny zastupca, ktory ale nikdy necituju a neodvolavaju sa na vedecke clanky, dostupne vo vedeckych databazach na strankach vedeckych vydavatelstiev, teda bez doveryhodnych citacnych odkazov, ktore si potom moze kazdy smrtelnik overit tu na Zemi, teda ten, ktory sa o to do hlbky zaujima a chce vediet ako to je z roznych vedeckych pohladov a na zaklade rozneho metodickeho experimentalneho prevedenia.

Martin napísané 12.05.2013 21:52 answer email

Lekári sú šarlatáni. Oni sú len obyčajní predajcovia komerčných farmaceutických jedov, takže tento článok berte ako PR.

maca napísané 09.05.2013 09:49 answer email

Presne, tak hlavne tá homeopatia je riadna blbosť, a že s ňou lieči práve doktor je desné.

Judita napísané 23.05.2013 10:52 answer email

Maca, mate osobnu skusenost s homeopatiou, ze ju tak odsudzujete?! Lebo ja mam a vdaka bohu za nu! Pohne vecami, s ktorymi si klasicka medicina nevie dat rady, ako to bolo aj u mojho syna. Len si musite najst dobreho homeopata, nie sarlatana, v tom je cely problem. Nam sa to podarilo na treti pokus...

okrujko napísané 26.06.2013 10:29 answer email

ozaj? a aka tam je ucinna latka? vlastne, kolko jej tam je? aha, s velkou pravdepodobnostou sa do davky nezmesti ani jedna molekula pri najpouzivanejsom riedeni...je to cisty placebo efekt spojeny s bielou magiou...thats it...

KeX napísané 28.06.2013 22:06 answer email

P. Okrujko, dovolim si nasmerovat Vasu pozornost na zaujimave fakty zistene vedcami. Jednym z nich je, ze voda zbavena mineralov (destovlovana) dokaze tieto vytahovat z tela a naviazat ich na seba. Je to zaujimavy jav, tak isto ako tzv pamet vady, doporucujem pozriet film Tajny projekt voda (da sa najst na YouTube) su tam dokumentovane veci, ktore doteraz nevieme vysvetlit, ale funguju napr. vysusovanie technikou Aquapol. Taktiez pametovy efekt vody pri pokusoch japonskeho vedca Masaru Emota. No a samozrejme velmi dobre stranky pri lieceni nasledkov ockovania Homeopatiou ma zosnuly Dr. Tinus. Zaoberal sa nielolko rokov PostVakcinacnym syndromom a mal uzasne vysledky pri liecbe roznych poockovacich prejavov napr. Alzheimer, Autizmus, Cukrovka ADHD a ine, mnohe z nich sa mu podarilo uplne vyliecit vdaka homeopatii a roztokom vyrobenym z vakciny, ktora pravdepodobne dany stav sposobila. Samozrejme zriedenej tak, ze sa v roztoku nachadzala uz len tzv pametova stopa tejto vakciny...Tesim sa na Vas prispevok po pozreti tychto dokumentov. S uctou, KeX.

brumik napísané 07.05.2013 16:55 answer email

Pavel, ovce su prave ti jedinci, ktori veria len mediam, ale neveria veciam skutocnym, co sa naozaj vo svete deju..napr. co si aj vymenoval, NWO, iluminati, atd..o skodlivosti ockovania ani nehovorim..

Petra V napísané 05.05.2013 21:58 answer email

Naprosto souhlasím s tímto článkem a moc moc bych chtěla vědět, jak dál - s jinými očkováními. Jestli třeba očkování, které je povinné u malých dětí je opravdu nutné. Ještě jsem nenašla výsledky nějakých výzkumů podobného typu jako tady pan doktor Loibner, ale moc by mě to zajímalo. Jestli mé děti je třeba očkovat např. hexavakcínou...

Vaše meno je jozef napísané 05.05.2013 09:58 answer email

TAK TOTO JE RIADNY BULLSHIT ! ! ! ! Big Grins Big Grins Big Grins Big Grins Big Grins Big Grins Big Grins Big Grins Big Grins

kolda napísané 05.05.2013 07:06 answer email

Rozhodně jsem zastáncem prevence, v žádném případě tím ovšem nemyslím očkování a zneužívání léků. Prevenci vidím v životosprávě, stravě, přísunu kvalitních vitamínu a vhodných minerálních látek.

Myšlenka vytvořit lék, aby člověka vyléčil je v podstatě dobrá, bohužel touha po zisku ji překroutila na vytvoř nemoc, aby na ni lidé měli touhu koupit si lék.

lulu napísané 04.05.2013 16:37 answer email

Me by zajimal nazor autora na jine nemoci (udajne) zpusobene klistetem

lulu napísané 04.05.2013 16:36 answer email

Me by zajimal nazor autora na jine nemoci (udajne) zpusobene klistetem

sedlak napísané 04.05.2013 10:20 answer email

zaujimavy clanok, z ktoreho vyplyva ze uvedenemu doktorovi by som si nedal vybrat ani triesku z prsta.

 

> vyliecil zapal mozgovych blan homeopatoiou ? :-) zabavne, homeopatia bol sektarsky blud zalozeny na placebe, a pan doktor dokaze placebom vyliuecit zapal

 

> ockovanie je nezmysel ? je nezmysel v pripade, ked nevieme dokazat jeho ucinok, avsak v niektorych pripadoch ockovanie, ktore predstavuje vlozenie virusu do tela, a naslednu autoobrannu reakciu tela, ktore si vytvori same protilatky , zmysel.

 

Sughlasim vsak s tym, ze v poslednych rokoch mozeme sledovat obchodne strategie farm spolocnosti zalozenej na strachu. Kazdy rok tu mame globalneho strasiaka, prasacu chripku, SARS, kravske maso, a posledne mesiace sa tlaci verejnosti riziko infekcie novej vtacej chripky.

 

Lekari a farm priemysel maju jedine stastie, ze ludsky organizmus je jedna velka nemocnica a drvivu vacsinu nastrah a utokov si dokaze vyliecit autoobrannou reakciou sama. Na virusy dodnes neekxistuju lieky, ale len ludske telo dokaze vytvorit mechanizmus, ktorym dokaze virusy utlmit alebo vylucit.

 

Takze vsetko su to bludy, a v porovnani so skutocnymi rizikami umrtia su tieto strasidla len malou nepodstatnou kvapkou v mori.

 

Pouzivajte sedlacky rozum.

howk smile

pedro napísané 29.05.2013 14:11 answer email

Ak by si ockovaniu venoval aspon chvylu a zistil ako to funguje tak by si vedel ze zavedenie oslabeneho virusu (ktory sa napr. nedokaze mnozit) vobec nestaci. Totiz telo na to vobec nezareaguje a nevytvori ziadne protilatky, na to aby telo zareagovalo je treba vytvorit umelo zapal aditivami a donutit oraganizmus reagovat. A to je problem ockovania.

pedro napísané 29.05.2013 14:15 answer email

Okrem toho kde je dokaz ze to funguje ? Bol za tebou niekedy niekto ze dobry den, ideme vyskusat ci vase ockovanie z detstva este funguje a ucinne a ci mate dost protilatok?

 

Pouzivam sedliacky rozum

Richard napísané 29.05.2013 20:14 answer email

Zaujímavé ako odporcovia očkovania zabúdajú na pravé kiahne a ich vymiznutie vo svete. Alebo taká besnota, ktorá sa dá liečiť len prevenciou alebo dodatočným podaním vakcíny po nakazení.

KeX napísané 28.06.2013 22:18 answer email

alebo MMS, Zapper, kolidne striebro a ine metody bez vedlajsich ucinkov a bez nepredvidatelnych nasledkov...

MiraF napísané 03.05.2013 10:58 answer email

Súhlas, že bezhlavé očkovanie je blbosť. Ale pekná blbosť je aj táto časť článku: "Po šiestich týždňoch si matka mohla prísť po dievča. Predtým bola jej dcéra veselá a štíhla, no teraz bola tučná a unavená. V dôsledku očkovania dostala ťažkú cukrovku a podľa posledných informácií je už, žiaľ, aj slepá." Už som ho nedočítala. Cukrovka nie je ľahká a ťažká a za 6 týždňov sa nemôže zo štíhleho dieťaťa stať tučné. Špeciálne vtedy, ak schytá cukrovku, pretože jedným z príznakov je prudký ÚBYTOK váhy. Takže autor má dosť chabé medicínske vedomosti.

Alesenka napísané 04.06.2013 15:51 answer email

Nesúhlasím s Vami. Ludia s diabetom typu 2 sú tuční!

 

Po 6 týždňoch ležania v nemocnici mohlo byť dieťa tučné.

Daniela napísané 03.05.2013 10:18 answer email

Váš komentár smile smile smile Super clanok!!!! smile smile smile

Pavel napísané 03.05.2013 06:32 answer email

www.rizikaockovani.cz

MaTo napísané 02.05.2013 22:11 answer email

Nakonec sa tu docitame, ze borelioza vobec neexistuje a ze najzdravejsi je skok zo skaly. Tu je mozne vsetko. Big Grins

Jurdo m. napísané 02.05.2013 14:14 answer email

Ovcou je práve ten, kto verí masmédiám a tiež korporáciám, ktorých JEDINOU motiváciou je finančný ZISK! Evil

iluminat napísané 02.05.2013 12:34 answer email

Blbosti sa tu uvádzajú, s homeopatiou na čele

Pavel napísané 02.05.2013 12:03 answer email

Psát o tom jak jsou vakcíny neúčinné a jak poškozují lidi je moderní. Zlé farmafirmy, vrazi v pláštích, ilumináti, NWO, chemtrails, nanočipy. Ovce otevři oči. Kdo těmto blábolům věří, nechť se očkovat nenechá a dobře mu tak smile

iluminat chlapec v plasti napísané 02.05.2013 14:42 answer email

jasna vec, zerte lieky ludia, aj na vianoce vam ich ponukaju, pokojne si ich darujte navzajom vtedy. nechajte sa ockovat blbostami, potom sa nedivte ked za par rokov budete potrebovat zas ine lieky, aby ste vdaka naockovanym latkam, si vyliecili dalsie choroby. kalap dole farmaceuti smile

KeX napísané 28.06.2013 22:24 answer email

Ano, Pavel v Amerike uz zacali na zvieratach, vaznoch a bezdomovcoch a Obamova zdravotna reforma pocita s ocipovanim dalsich ludi. Najdes viac cez Google.

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised


Poslať odkaz priateľovi

inzercia