inzercia

24.03.2005verzia pre tlač


Pripravujeme dieťa na školu (1.)

Autor: MikSa

Školáčka

Zápis detí do prvých ročníkov základných škôl už skončil. Rodičia „predstavili“ svoje dieťa škole a škola sa snažila, v čo najlepšom svetle, prezentovať im. Budúci žiačikovia odchádzali očarení farebným a rozprávkovým prostredím školy a milým prístupom učiteliek, ktoré pre ne pripravili zaujímavé úlohy, obrázky, spomienkové predmety... Niektoré deti nakreslili pekné výkresy, zaspievali pesničky či zarecitovali básne a zodpovedali základné otázky typu: ako sa voláš? koľko máš rokov? tešíš sa do školy? rád kreslíš? ty sa už vieš podpísať?

 

 

Rodičia a deti majú k dispozícii ešte šesť mesiacov, kým dieťa nastúpi do školy. A takmer v každom rodičovi zarezonuje otázka, ako dieťa vstup do školy zvládne. Môžeme ho ešte lepšie pripraviť? Ako máme využiť tento čas: nastoliť odo dňa zápisu drezúru a dohnať to, čo sme doteraz v príprave zameškali?

 

 

Skôr ako dieťa vstúpi do školy, mali by sme mu hravou formou pomôcť zdokonaliť sa v zručnostiach, ktoré by mal predškolák ovládať. Čo môžeme s deťmi trénovať? Nakoľko jednou z najdôležitejších činností v prvej triede bude písanie, je dobré rozvíjať u detí predovšetkým jemnú motoriku. Kreslenie, maľovanie, narábanie s písacími potrebami, patrí medzi najčastejšie a najtradičnejšie aktivity pre zdokonaľovanie grafomotoriky. Samozrejme, treba dbať na to, aby sa dieťa naučilo ceruzku či farbičky správne držať, aby si ich dobre opieralo, a preto je na začiatku vhodné, aby dieťa „čmáralo“ s hrubšími a s dlhšími voskovkami alebo farbičkami. Dieťa v kreslení podporia aj jednoduché (t.j. prehľadné, na jednej strane jeden predmet, veľké obrázky a vyfarbovacie plochy) omaľovánky pre najmenších. Deťom sa páči aj kreslenie kriedami na tabuľu alebo chodník.

 

 

Na posilňovanie rúk a prstov sa hodí práca s materiálmi ako papier, molitan, polystyrén, guma, ktoré sa dajú stláčať, trhať, tvarovať, rovnako ako modelovanie z plastelíny (či dnes už aj z rôznych iných modelovacích hmôt), strihanie nožnicami na papier.

 

 

Pri príprave sa môžete inšpirovať detskými časopismi (Včielka, Macko Pusík,...), kde nájdete dobré podnety pre šikovné detské prstíky. Avšak nestačí len deťom časopis kúpiť a „zázraky dejte sa“. Vyžaduje si to od nás, rodičov, námahu a čas, aby sme si spolu s dieťaťom časopis „prešli“, zvládli postupne jednotlivé aktivity. Vo väčšine kníhkupectiev dnes nájdeme aj knižné publikácie s podtitulom „čo by mal vedieť budúci prvák/predškolák“. Skúste si takúto knihu aspoň zapožičať z oddelenia literatúry pre deti v knižnici. Pomôže vám zorientovať sa v tom, čo sa približne - v jednotlivých oblastiach - od predškoláka očakáva.

 

 

Rozvoj motoriky podporujú aj klasické stavebnicové hry, skladačky, puzzle a iné spoločenské hry. Vhodné je aj navliekanie väčších korálok, cestovín, gombíkov na šnúrku alebo aj napr. navliekanie hrozienok či iného sušeného ovocia na drôtiky. Ďalej vkladanie a vyberanie menších predmetov zo škatuliek (pozor na zápalky!), pokladničiek...

 

 

Otázkou pre dnešných „moderných IT rodičov“ a pedagógov ostáva, či do motorickej prípravy dieťaťa-predškoláka zapojiť domáci počítač alebo či bude lepšie, radšej sa mu oblúkom vyhnúť. Ale to už je „iná“ kapitola...

 

 

Pripravila MikSa

 

 

P.S.: V druhej časti domácej prípravy na školu sa budeme venovať zdokonaľovaniu pozornosti a pamäte u detí.

 

Hodnotenie

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.0 z 5. Celkom 1 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

inzercia

Komentáre

Lexi pre Evu napísané 31.03.2005 18:24 answer email

Hodenu rukavicu prijimam, aj ked nie som uplne presvedcena, ze ju zakratko pre nedostatok napadov zbabelo nepustim :-))) V kazdom pripade, na mail eva@babetko.sk som Vam poslala nejake prispevky .

Martina pre Lexi napísané 31.03.2005 11:24 answer email

Neviem, ci som nepozorne citala, ale predsa MikSa neodsudila pouzivanie pocitaca. Co sa tyka sarkazmu, tak uznavam, ze dokaze dat iskru, ale tvoja kritika MikSy sa mi zdala az prilis silna.

Co sa tyka pouzivania pocitaca, tak len tolko, ze poznam rodicov, ktory pocitac povazuju za tabu pre 5-rocne dieta a aj keby si precitali neviem ake clanky o pozitivnom vplyve na rozvoj psychomotorickeho vyvoja dietata, tak to jednoducho svojmu dietatu neumoznia. Ono jedna vec su predsudky a druha vec tzv. otvoreny pristup. Nic nie je len cierno-biele, chvalabohu.

A navyky alebo prikrmyi, ktore sa predcasne vyzaduju od det, tak to je bohuzial akysi trend a mozno kazdych desat rokov sa vzdy od zakladu vsetko meni. Napr. k nam prisiel trend dojcenia deti a stale sa prizvukuje, ze deti treba dojcit co najdlhsie atd., ale bohuzial tento trend bol napr. v Holandsku tak pred dvadsiatimi rokmi a dnes uz maloktora Holandanka koji svoje dieta dlhsie ako 3 mesiace. Ak by som to mala zhrnut, tak vsetko je otazkou propagandy a kazdy si z toho moze vybrat, co uzna za vhodne. Ak by som ti ukazala knizku,(obdrziz ju v poradni, kam sa chodi s detmi na kontroly)v ktorej je zhrnute, co ma dieta, jest, pit, ako sa vyvija,tak ti garantujem, ze urcite by sa ti tam mnohe veci nepozdavali a nechcela by si ich praktizovat.

Pozri, co sa tyka citovanych priruciek (podla teba len prebranych), je tu priestor myslim pre kazdeho, aby konstruktivne niecim prispel.

eva/redakcia napísané 29.03.2005 19:36 answer email

Ale moja vyzva nemala zniet sarkasticky.

pre Evu napísané 29.03.2005 18:22 answer email

Eva, Lexi ma otvorene nazory aj ked s velkou davkou sarkazmu. Precitaj si diskusne prispevky Mik-Sa a zistis, ze sa jesitne obhajuje slovami o svojej kvalite, ale nevie zaujat stanovisko ku kritike a argumentu. Jej clanky su dost smiesne, musim povedat, lebo je to velmi cudny vyber prispevkov z ktorych niektore su sebareflexie a niektore sa tvaria ako clanok odbornika. Vidi sa mi, ze jej heslo je byt viditelna za kazdu cenu.

eva/ redakcia napísané 29.03.2005 17:28 answer email

Ahoj LEXI, ako tak citam tvoje iniciativne prispevky, mozno by sme si radi precitali nejaky clanok aj od teba. Nemas chut?

Lexi napísané 29.03.2005 15:37 answer email

Martina, moje zahranicne pobyty nijako nesuvisia so spominanym clankom, naopak, upozornovala som na alternativne pristupy k pisaniu najmensich skolach pouzivane na SLOVENSKYCH alternativnych, sukromnych aj statnych zakladnych skolach. Upozornovala som rovnako aj na to, ze otrocke preberanie poznatkov a odporucani jedneho psychologickeho smeru je skodlive, rovnako ako nasilne trenovanie grafomotorickych zrucnosti u deti, ktore ich prirodzene este nemaju. (Kolko sa uz nadiskutovalo o predcasnom vysadzovani na nocnik, predcasnom zavadzani prikrmov a vobec nuteni deti do niecoho, na co este nedozreli?) Upozornovala som na to, ze pocitac sa stava integralnou sucastou zivota (a aj vzdelavania) deti a zakryvat si pred tym oci je malomyselne. Upozornovala som aj na to, ze od tohto media ocakavam viac nez len citovanie tlacenych priruciek. Zenske servery sa vyznacuju extremnou vztahovacnostou a urazlivostou diskutujucich. Odporucam preto "preskolenie" na inych forach, kde ludia beru vtip a sarkazmus ako pridanu hodnotu, nie ako utok na svoje ego :-)

martina napísané 29.03.2005 12:20 answer email

zijeme v zahranici a moja dcera chodi do skoly od svojich styroch rokov(bohuzial povinna skolska dochadzka je tu od 4 rokov). Este nema ani pat rokov a uz vie pisat velkymi a malymi tlacenymi pismenami. Ale napr. citanie jej robi velke problemy, ale ucitelka nam stale tvrdi, ze dieta nema dostavat ziadne domace ulohy a ak ma dieta podobny problem, tak dostane specialnu ucitelku, ktora sa venuje len tomu dietatu. Na Slovensku je to dost nepredstavitelne, takze v nasich podmienkach skolu supluje rodic.

Niekedy mi rozum zastava, co sa od tychto deti tu vyzaduje. Jednak pisu uz "diktaty". Su to vlastne zatial len slova, ale aj tak si myslim, ze takmer 5-rocne dieta nie je este psychicky a ani motoricky pripravene na nieco podobne. A este nieco na adresu Lexi. Myslim si, ze jej hodnotenia su prilis tvrde a odsudzujuce. Neviem, ci zila alebo zije niekde v zahranici, ale z vlastnej skusenosti len tolko, ze aj v zahranici na prestiznych skolach baziruju na krasopise, aj ked nie v takej forme ako u nas.Co sa tyka MikSy, tak si myslim, ze pise velmi zrozumitelne a dava priestor kazdemu, aby si urobil svoj nazor sam. A urcite by som nezhadzovala jej pracu, ako Lexi. Len nerozumiem, ze ak je Lexi taka kriticka a zbehla, preco nenapise aj ona daky prispevok, z ktoreho by sme sa mohli nieco dozvediet. Ono jedna vec je byt zbehly a pouzivat odbornu terminologiu, ale druha vec je pisat zrozumitelne a jasne, aby to bolo stravitene pre co najvacsi pocet citatelov.

dagmar pre MikSa napísané 28.03.2005 23:14 answer email

Je pravda ze v clanku nepisete o drilovani ani o krasopise. Cakala som, ze mozno budete reagovat na moje zmienky o komplikovanom grafickom stave abecedy na Slovensku, ktory je podla mojho usudku uz prezity a nevyuzitelny v dnesnej dobe. Nemyslim tym, ze pisanie je zastarala forma prejavu, ale skor ze by bolo na osoh, aby sa zacala pouzivat pisana forma aka je bezna napr. v zapadnej Europe ak viete co mam na mysli. Neviem historiu o povode pisaneho stylu, ale vyzera velmi starmodny a tazko vyuzitelny v dnesnej dobe.Myslim si, ze prave styl pisma aky sa ucia nasi prvaci bol pouzivany v inych krajinach odhadom do 60-tych rokov min storocia.Mozno je tam prave aj suvis s vynajdenym pocitaca, ktory bol 'objaveny' asi 20 rokov predtym.Nemyslite si, ze krasopis je prilis zdoraznovany v nasich 1 a 2-hych triedach? Ja ano! Je vela aj pisomnych drilov, ked su deti hodnotene (hoci nie znamkami). Preto je este stale v nasich pedagog. priryckach a odbornych textoch zdoraznovana jemna motorika. Jemnu motoriku podla mojho usudku nie je mozne predcvicit na pisanie. Ruka sa usposobuje v kontexte inych cinnosti a robit cviky ucelne, hoci aj hravou formou ako pripravu na pisanie je myslim si nepotrebne, hoci nie skodlive. Rodicia sa mozu citit vinni ked ich dieta neprospieva v skole z toho dovodu ze sa kladie velky doraz na predskolsku pripravu doma (vid vas clanok). Vo 'fungujucej' rodine nie je dovod robit nejaku technicku pripravu na skolu okrem tej beznej ktora sa spaja so zmenou prostredia.

MikSA preLexi napísané 28.03.2005 21:45 answer email

Kde som pisala v clanku, ze sa treba pocitacom u predskolakov oblukom vyhnut? Clanok nie je kompilaciou, su v nom moje vlastne myslienky a skusenosti (podla Vas chabe, tak ok) a zaroven je podlozeny aj odbornym textom (, z ktoreho vyplyva, ze aj dnes patri motorike vo vyvoji dietata iste vyznamne miesto, vety v texte nie su "ukradnute" vety z publikacie). Clanok je o podporovani 1. zo zrucnosti, a to navrhom na tvorive cinnosti dietata s rodicom a nie drilovanim, nikde v clanku sa nepise o tom, ze bazirujme u dietata na krasopise a v predskolsom veku ho nutime pekne a uhladne pisat. Pokial vy nechcete ucit vase dieta zrucnosti jemnej motoriky, nemusite tak robit, nikto Vas nenuti. V clanku su len odporucania. Ak si myslite, ze mate lepsi postup ako svoje dieta pripravit do skoly, nikto vam nebrani, aby ste si ho uplatnili a o nom napr. pre babetko.sk aj napisali. Ak sa Vam moje clanky nepacia a nie su, podla Vasho gusta, predstav a ocakavani, nemusite ich citat. Prelozila som viac clankov pre babetko.sk (zdroj vzdy uvedeny), nakolko som studovala jazyky a neviem, preco pokladate prekladove clanky za nieco "zle" aj v nich musi byt kus prekladatelovej/autorskej invencie. Prosili ste o zopar clankov s mojimi myslienkami, vsetky uviest (pre kratkost miesta a casu) nestihnem, ale napr. Kociky, hlaste sa vodicovi, Krstne meno a strategie pri vybere, A je po karnevale, Ako sme zhanali zimnu bundicku.Sposob Vasich reakcii je dost sarkasticky a osocujuci, ale dakujem za pripomienky

Lexi napísané 28.03.2005 19:37 answer email

1. To že kompilujete z publikacie s vrocenim 2004 este neznamena, ze fakty a navody v nej obsiahnute skutocne zodpovedaju situacii v danom roku. Tvrdeniami o precvicovani grafomotoriky a oblúkovým vyhýbaním sa pocitacu u predskolakov dokazuje autorka, ze je na mile vzdialena skutocnemu zivotu.

2. Preto sa od autora podobnych kompilacii vyzaduje aspon autorsky kriticky odstup, ak uz nie priamo vlastny nazor. Iny postup svedci o mdlom duchu (prispevku aj autorky kompilacie).

3. V pripade ze ste az takto vyznamne citovali nejaku publikaciu, ktoru uvadzate v diskusnom prispevku, patri sa v clanku uviest ju. Inak je to s prepacenim autorska KRADEZ.

4. Co sa tyka slovenciny, musim citovat okridleny vyrok: "Neznalost (v tomto pripade gramatiky) neospravedlnuje". Najma nie v clanku o vzdelavani.

5. Co sa tyka utorskej invencie, vo Vasich (prevazne) kompilatoch a pripadne prelozenych citaciach zahranicnych zdrojov som si nevsimla nijaku. Ak nahodou predsa len je a ja trpim selektivnou slepotou, prosim uvedte adresy Vasich prispevkov, kde ste sa nejakej povodnej myslienky dopustili :-)))

MikSa napísané 28.03.2005 17:28 answer email

Nemyslim si, ze nazory v clanku su zastarane, nakolko som sa opierala o prirucku z Pedagogicko-psychologickej poradne a z Centra vychovnej a psychologickej prevencie v BA, ktoru vypracovali odbornici ako Mgr. Silvia Dobias a kol. a je z roku 2004. Prirucka sa distribuuje do Bratislavskych skolok pre rodicov deti-buducich prvacikov. Prirucka ma nazov:Prv, nez vstupi vase dieta do skoly. Je to vlastne maly sprievodca zrucnostami predskolaka. Jednou z oblasti, ktore by mal buduci skolak zvladnut, je aj motorika (dalej rec, pamat, koncentracia, pracovna sposobilost, emocna a socialna zrelost). Zvladnutie jemnej motoriky nie je dolezite len pre pisanie, ale aj pre napr. samostatne jedenie, obliekanie a zvladnutie inych zrucnosti. Dalsim dokladom, ze nazor nie je prekonany, je aj cennou knihou zo znameho vydavatelstva Portal, ktora objasnuje vyznam grafomotoriky pre taketo deti. Looseova, A.C. a kol.: Grafomotorika pro deti predskolniho veku, Praha 2001. Sama som vystudovala pedagogicky smer i ked nie 1. stupna ZS. Iste existuju aj alternativne pristupy k priprave deti do skoly ako su napr. montessoriovsky pristup, kt. spominate. K pravopisnym a stylis. chybam len tolko, ze som mamicka na MD, ktora prispieva do redakcie babetka.sk clankami z roznych oblasti, kt. su aktualne. Zial nie som redaktorka-slovencinarka, preto sa iste chyby do clanku dostanu. Nemyslim si, ze neovladam elementarne zaklady gramatiky. Na margo autors. invencie a prinosu: kolko mojich clankov ste citali?

dagmar napísané 28.03.2005 14:47 answer email

Myslim si, ze pretrvavajuca pisana forma jazyka je zbytocne ornamentalna a tym aj tazka pre deti, hlavne pre tie menej trpezlive a tiez pre chlapcov o nieco viac ako pre dievcata. Spajat pismena sa da aj bez sluciek a extra oblukov, a cim skor sa prejde na zjednodusene pismo tym lepsie a usetreny cas sa moze inac vyuzit.Ako hovori Lexa, prilis drilu a ' tazkej' prace sice prinesie vysledky v krasopise, ale tradicne skolstvo je prilis zaujate produkciou bezchybnych tvarov, co je vidno aj na radach ktore odporuca MikSa. Na druhej strane, niektore pedagogicke smery davaju detom az prilis volnosti a ucenie v takych triedach vyzera dost chaoticky a nevyhovuje vaznejsim detom, ktorym by svedcala formalnejsia vyuka. Garantujem Ti Lexa, ze vo volnejsom a viac naturalnom style vyuky, ktory zdoraznuje ucenie nenasilnou formou (ako opak starej tradicie u nas) by si nemala potuchy co je to 'prisudok', hoci ako pomyslene dieta by si mala sancu obstat lepsie na teste tvorivosti.

Lexi napísané 28.03.2005 13:28 answer email

A keď už sa bavíme o tej škole, nebolo by od veci trošku skontrolovať pravopis v článku - pre tento typ článku považujem korektnú gramatiku priam za povinnosť.
Ale k veci: Budúci žiačikovia odchádzali...., ktoré pre NICH (tých žiačikov, nie tie žiačiky) pripravili...
po dvojbodke v priamej reči nasledujú v slovenčine vždy úvodzovky a po otázniku veľké písmeno: ... typu:"Ako sa voláš? Koľko máš....
KORÁLIK (jednotné číslo, teda v množnom čísle "navliekanie KORÁLIKOV"
atď . atď. o štylistike viet, nelogickom umiestňovaní čiarok a zmätočnom radení prísudkov už ani nehovoriac.


Tak ako by mal predškoláčik zvládnuť predškolskú prípravu, tak by mala autorka publikovaných textov o ňom zvládnuť aspoň elementárne základy slovenkej gramatiky a štylistiky. O autorskej invencii a prínose ani nehovoriac.

Lexi napísané 28.03.2005 11:53 answer email

Co sa tyka pisania, su uz v clanku uvedene nazory nan prekonane. Existuju typy skol, kde je prvej triede akceptovane pisanie ceruzkou akymkolvek sposobom (deti prirodzene pisu najprv tlacenym) - Laznibatova. Existuju pedagogiky (Montessori), ktore nebaziruju na rukopisnom pisani. Aj v beznych skolach sa pisanie znamkuje az od konca druhej triedy, na poziadanie rodica je mozna klasifikacia az od polroku tretej triedy, kedy sa uz pisanie neklasifikuje ako samostatny predmet, ale ako sucast predmetu Slovensky jazyk.
Nastastie, uz aj nase skolstvo sa vyvija a ak este k tomu najdete osvietenu ucitelku, ktora v prvej triede nesikanuje deti kvoli uhladnemu krasopisu a dba skor na citanie a citanie s pochopenim, nemusite vasho buduceho prvacika trapit s neprirodzenym drilom jemnej motoriky vobec. (Odporucam radsej hladat dobru skolu a ucitelku)
Kazde dieta dozrieva svojim vlastnym tempom a nutit ho do niecoho predcasne - teda v predskolskom veku pripravovat na rukopisne pisanie zakupovania Mojich prvych ciar ci dokonca prvackych pisaniek, je zbytocne, deti to len znechuti a likviduje to v nich prirodzenu tuzbu po uceni a poznavani.
Co sa tyka "popolnikov na ociach a krivej chrbtice", zasa ide o predsudky, ktore spolocnost automaticky prijima. My sme vyrastali pri radiach a televizoroch a sme tu - zdravi a o 5 bodov IQ mudrejsi ako predchadzajuca generacia. Deti rastu s pocitacmi a bude to s ich zdravim a IQ adekvatne. Open minds!

MikSapreDagmar napísané 27.03.2005 23:10 answer email

Iste, nejde nam o hadanie....Podnietili ste ma vsak k tomu, aby sme dalej spolocne uvazovali nad tym , na co su buducemu prvacikovi zidu iste zrucnosti.... Jednym z viacerych aspektov pripravy na skolu, a nehovorim, ze jedinym a primarnym, je iste zrucnosti ovladat (niekt. su predpokladom alebo podnetom pre dalsi kognitivny vyvoj). Kognitivna priprava na skolu nie je vsetko, nestaci ked je dieta len "mudre, rozumovo vyspele", musi byt samozrejme aj primerane telesne (tam patri aj spominana zrucnost-ovladanie jemnej motoriky, ktora dietatu ulahci "kreslenie" pismenok a i.) duchovne a socialne vyspele, ovlada pravidla slus. spravania....

dagmar pre miksa napísané 25.03.2005 19:34 answer email

Nechcem sa 'hadat', ale nepresvedcili ste ma svojim argumentom. Ak je dieta kognitivne vyspele, nepotrebuje cielavedome cvicit jemnu motoriku. Skola by mu mala dat sancu dorast do pisania, nie primarne sa zameriavat na cistotu tvarov. Na to je cas aj v 2 rocniku. Ak nie je pripravene na skolu, cvicenie jemnej motoriky mu nepomoze, lebo chyba je niekde inde.

MikSa napísané 25.03.2005 13:40 answer email

PRe LEXI-zaverecna veta ohladne pocitacov bola len hodenim rukavice....nie odsudenim prace malych deti s PC....

Pre Dagmar - cvicenia na prstiky robime samozrejme doma hravou formou (v podstate vacsinu z tych cviceni robia deti + rodicia podvedome, ked sa spolu hraju alebo nieco tvoria), nie drilovanim. Je len plus pre dieta, ak ma dobre zvaldnutu jemnu motoriku /ak dobre ovlada svoje prsteky, zapastie, dlane/ skor ako nastupi do 1. rocnika, pretoze prvy rok v skole je naozaj narocny, najma ak ma mat dieta na jeho konci zvladnute "cele" pisanie. Sikovne rucky a prsteky bude dieta urcite potrebovat a nie u vsetkych deti to ide lahucko. Tu nejde primarne len o kognitivny vyvoj.

dagmar napísané 24.03.2005 21:10 answer email

Rozvijat jemnu motoriku sa mi zda samoucelne.Co maju tie cvicenia jemnej motoriky uvadzane v clanku spolocne so vzdelavanim a kognitivnym vyvojom? Asi tolko ako ma cielene zmurkanie spolocne s ostrym zrakom alebo s kvalitou videneho. Dieta spracovava podnety z vonkajsieho sveta komplexnym sposobom a ked uz ide o pisanie- deti si samy vytvoria pohyby ktore im budu vyhovovsat. Pravda, ak nebudu pretazene zbytocnymi formalnymi cviceniami. Vami vyzdvihovane cvicenia na prstiky su jednoducho mozno sucastou aktivit ktore sa daju s detmi robit, ale ako rada odbornika pausalne pre vsetkych rodicov a ich deti pred vstupom do skoly je nanucovanim nicim nepodlozenou teoriou. Alebo ze by tie rozziarenme detske ocka z prveho stretu so skolou ktore spominate mali pohasnut pod tlakom krasopisnych drilov ktore na nich chudacikov cakaju.

silvia napísané 24.03.2005 16:16 answer email

Nevyvraciam nazorLexi, ale vsetko s mierou. To plati aj pre comp, ved predsa nechceme deticky s popolnikmi na ociach a krivoch chrbticou. Myslim si, ze napr. tu jemnu motoriku a pod. prostrednictvom compu asi u svojho dietata velmi nepodporis.

Lexi napísané 24.03.2005 10:07 answer email

"Otázkou pre dnešných „moderných IT rodičov“ a pedagógov ostáva, či do motorickej prípravy dieťaťa-predškoláka zapojiť domáci počítač alebo či bude lepšie, radšej sa mu oblúkom vyhnúť."
MikSa, toto su typicke rady od zeleneho stola a v case, kedy sa uz stvorrocne deti ucia uspesne anglicke slovicka a vety pomocou compu, su taketo rady dokonca aj smiesne.

BTW, mojim detom v skole najviac pomohlo, ze boli z predskolskeho navstevovania kruzkov zvyknute UDRZAT POZORNOST, KONCENTROVAT SA NA ULOHU a ROBIT AJ ULOHY, KTORE ICH NIE CELKOM BAVILI. Povazujem to sa najdolezitejsiu devizu skolskej vybavy.

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised


Poslať odkaz priateľovi

inzercia