Porovnali sme ceny pri mamičkovskom nákupe online s cenami v hypermarketoch

Ján Staškovič 2

Určite to poznáte.

Pravidelne kupujete plienky alebo dojčenské mlieko, príkrmy, kašičky a pod. Doma zbadáte v letáku, že je Vaša obľúbená značka v akcii.

Prídete do hypermarketu a či už potrebná veľkosť alebo variant tovaru, ktorý potrebujete už nie je v regáli. Na polici je len štítok „Vypredané“.

Najbližší obchod je ďaleko a nie je isté, či bude daný tovar v akcii. V plnej cene ho neradi kupujete, pretože ak si to všetko zrátate, za peniaze ktoré by ste ušetrili, by ste si radšej v detskom kútiku vychutnali kávu.

Nehovoriac o čase a strese z toho, že so sebou možno musíte brať aj Vaše ratolesti.

U nás pre domácnosť a detičky nakupujem prevažne ja, aby som svoju manželku ušetril od týchto mamičkovských starostí.

Rozhodol som sa preto porovnať nákup v hypermarkete vs. nákup online 

Výsledok ma prekvapil. 

V 1. kroku vykonám nákup zoznamu 7 vybraných položiek v e-shope www.feedo.sk . Je to najväčší e-shop pre nákup výživy a dojčenských potrieb pre deti a nájdem tam aj mnoho výrobkov do domácnosti či detské oblečenie.

V 2. kroku sa vyberiem do 2 najznámejších hypermarketov v meste, kde sa pokúsim tento istý nákup vykonať aj fyzicky.

Pozn.: Ide o značkový tovar, ktorý nezvykne byť dostupný v malých alebo diskontných predajniach, preto som zvolil bežný hypermarket.

 

Takto som nakupoval online

Pri nákupe na Feedo.sk som zohnali všetky vybrané položky a všetky boli aj skladom. (občasne sa však môže stať aj na e-shope, že produkt nie je skladom).

Rozhodol som sa vybrať položky, ktoré stačí nakúpiť raz a zásoba mi vydrží celý mesiac. Je to jednak preto, že som pohodlný a jednak preto, že chcem a hľadám spôsob ako ušetriť.

Preto som zvolil mesačné balenie plienok Pampers, 6ks vlhčených utierok Pampers, 6ks dojčenského mlieka Hami, 12 kusov príručných výživ Sunárek, 6ks zeleninových výživ Hami a tekutý Ariel Baby na 40 praní spolu s práškom Lovela 10kg.

Možno sa to niekomu môže zdať veľa, ale ja viem, že tieto výrobky používam často a ak by som ich nakupoval raz za týždeň, tak nie vždy je akcia a takto hromadným nákupom ušetrím.

Celková útrata by teda činila 107,67 eur a nakoľko boli viaceré produkty na e-shope v akcii, ušetril by som spolu 35,04 eur.

Navyše, ku nákupu by som dostal niekoľko darčekov a niekoľko ďalších by som si mohol aj vybrať sám za body, ktoré by som získal už týmto prvým nákupom. Ušetrené peniaze a darčeky sa vždy zídu.

Vďaka výške nákupu (nad 59 eur) som dostal dopravu zdarma a keďže štandardne pri platbe kartou sa neúčtujú žiadne poplatky a objednávka bola ihneď spracovaná, do ďalšieho dňa by bola kuriérom doma (v prípade objednávky do 09:00hod ráno).

Samotný nákup na stránke mi trval približne 15 minút, položky sa dali jednoducho vyhľadať pomocou funkcie „hľadať“, alebo som sa ku nim dostal štandardne cez menu kategórie.

Deti by sa mohli spokojne hrať, raňajkovať alebo ešte spať, ak by som urobil online nákup v skorých ranných hodinách.

Ako som písal, mám rád pohodlie pri nakupovaní, nielen v obchode, ale aj doma. Na e-shope môžete nakupovať v posteli, na záhrade, pri televízii, proste kdekoľvek Vám je pohodlne.

Takto som nakupoval v hypermarkete

Keď  som sa vybral urobiť daný nákup v hypermarkete, ktorý je odo mňa vzdialený zhruba 5km, dúfal som, že nebudem musieť niektoré položky zháňať ešte v ďalšom obchode vzdialenom ďalšie 3km. Opak bol však pravdou a ani som nezohnal všetok tovar.

Nehovoriac o tom, že som musel zobrať so sebou deti (nezohnal som nikoho, s kým by som ich nechal doma).

Obliekať, nastupovať do auta, vystupovať, dávať pozor, tu číhajú sladkosti, tú číhajú nepotrebné hračky, opäť nastupovať, vystupovať, dávať pozor, atď. Poznáte to.

Aby som to zhrnul, zo 7 položiek som v 1. hypermarkete nenašiel 1 položku a v 2. hypermarkete som nezohnal tú istú položku. Prášok na pranie.

Môj nákup v hypermarkete bol teda pri porovnaní rovnakých 6 položiek nielenže drahší, ale aj menej položiek bolo v akcii a čo sa týka samotného zážitku z nakupovania, nedostal som žiadny špeciálny darček či výhodnú ponuku okrem bežnej akciovej ceny. To platí pre samostatný nákup v oboch hypermarketoch.

V prípade, že by som do nákupu na porovnanie zahrnul aj prášok na pranie Lovela, na e-shope mi ponúkali 2×5,4kg prášok + aviváž Lovela zdarma.

Výsledok ma prekvapil.

V jednom hypermarkete  bol môj nákup drahší o vyše 7 eur v druhom hypermarkete o vyše 8 eur. Ak by som skombinoval nákup v oboch hypermarketoch a kúpil a porovnal s online nákupom všetky dostupné položky, stále by som vďaka nákupu online ušetril takmer 2,5 eura.

Vieme však, že je len ťažko predvídať, ktorá položka je lacnejšia v jednom hypermarkete, a ktorá v inom. Nie všetky zlacnené položky sú aj zobrazené
v letáku a ak aj sú, nie je to vždy tak aj v obchode.

Ak si k tomu pridám ušetrené peniaze za cestu – cca 2-4 eurá, ušetrený čas – cca 45 minút a hodnotu darčekov – približne 7 eur, tak je jasné, že nakupovať online na www.feedo.sk sa mamičkám oplatí. 

Ak budem tomuto e-shopu verný a budem tam nakupovať častejšie, budem stále môcť za body získať zaujímavé darčeky. Zaregistroval som tam svoj e-mail, aby mi už nikdy neunikla žiadna akcia.

Navyše tento e-shop ponúka množstvo rád pre mamičky a rodiny s deťmi, jednak na svojom blogu blog.feedo.sk, ale má aj svoj youtube kanál, kde je množstvo recenzií produktov a zaujímavé tipy a triky.

Nielen mamičky, ale aj oteckovia si prídu na svoje.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (8 hlasov, priemerne: 3,60 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. ja bývam kúsok od AT a chodím nakupovať potraviny, drogériu a detský tovar skoro vždy tam. Ceny sú tam neporovnateľne nižšie. Za jeden nákup plienok, detskej kozmetiky a stravy ušetrím aj 15 eur.

Pridaj komentár