Výrobca Nurofenu klamal spotrebiteľov o účinkoch

Silvia Hanová 0

Farmaceutická spoločnosť Reckitt Benckiser, ktorá vyrába liečivá Nurofen, propagovala niektoré špeciálne vyvinuté rady tohto lieku ako zamerané a vhodné na liečbu bolestí hlavy, migrény či bolestí chrbta.

Robila tak aj napriek tomu, že všetky druhy Nurofenu obsahovali tú istú účinnú látku ibuprofén lyzín.   

 

Všetky rady Nurofenu obsahovali rovnaké množstvo tej istej účinnej látky

Austrálsky súd preto nedávno rozhodol, že výrobca tohto lieku uvedenými praktikami zavádzal spotrebiteľov a udelil mu za to pokutu vo výške 1,7 milióna dolárov. Svoje rozhodnutie súd odôvodnil práve tým, že všetky rady Nurofenu obsahovali rovnaké množstvo tej istej účinnej látky.

Oklamaný spotrebiteľ

Súd zároveň potvrdil, že Reckitt Benckiser sa nekalými praktikami evidentne usiloval o dosiahnutie vyššieho zisku, avšak je podľa neho len veľmi ťažké dokázať či presnejšie určiť, aká vysoká čiastka pochádzala priamo od oklamaných spotrebiteľov.

Zo slov príslušného sudcu ďalej vyplýva, že zákazníci si dôsledku klamlivej reklamy možno zakúpili o niečo viac uvedených liečiv, ako by bolo potrebné, avšak účinnú látku proti bolesti obsahovali všetky jeho rady, pričom spotrebiteľom nespôsobili žiadnu ujmu na zdraví.   

Austrálska spotrebiteľská komisia nie je spokojná

Podľa názoru austrálskej spotrebiteľskej komisie je však výška pokuty nedostatočná. Predseda komisie Rods Sims v tejto súvislosti upozornil na fakt, že tvrdší trest pre farmaceutickú spoločnosť by vyslal oveľa ostrejší odkaz ostatným podobne rozmýšľajúcim špekulantom na trhu. Komisia pôvodne požadovala od súdu, aby uložil výrobcovi liečiva pokutu vo výške až 6 miliónov dolárov.

Reckitt Benckiser s rozhodnutím súdu tiež nesúhlasí

Už vlani pritom pripustil, že obsah jeho webovej stránky aj obaly liekov by mohli spotrebiteľov čiastočne zavádzať. Preto vraj súhlasil s prijatím viacerých opatrení, ktoré mali zákazníkom ozrejmiť, že všetky Nurofeny sú rovnakú účinné.

Spoločnosť sa vo vyhlásení tvrdo bránila proti označeniu, že jej cieľom bolo klamanie spotrebiteľov. Podľa jej slov informácie na krabičkách Nurofenov mali zákazníkom len pomôcť v orientácii medzi liekmi proti bolesti a umožniť im čo najrýchlejšiu úľavu od bolesti.    

  • zdroj: ekonomika.idnes.cz

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár