ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
inzercia
Rodinka
inzercia

14.08.2009verzia pre tlač


Švédsko: Potraty na základe pohlavia

Autor: ts

Švédske úrady rozhodli, že nie je nezákonné usmrtiť nenarodené dieťa len na základe toho, že jeho pohlavie nevyhovuje rodičom. Lekári sa dotazovali na takýto prípad zdravotníckych úradov, keď matka z južného Švédska , ktorá už porodila dve dcéry, očakávali dvojčatá "neželaného pohlavia". Pohlavie detí bolo zistené pri amniocentéze.

Lekári sa obrátili na zdravotnícke úrady, pretože sa cítili tlačení k tomu, aby zistili pohlavie embryí bez toho, aby to bolo potrebné so zdravotných dôvodov. Dostalo sa im odpovede, že takýmto požiadavkám má byť vyhovené, že žiadosti o interupciu z dôvodu "nechceného pohlavia dieťaťa" sú legitímnym a akceptovaným rozhodnutím rodičov.

Podľa Švédskych zákonov je potrat legálny do 18. týždňa tehotenstva  na základe akýchkoľvek dôvodov. Nórske matky tak bežne cestujú do Švédska, aby tam potratili svoje nechcené deti, pretože v Nórsku sú potraty na základe neželaného pohlavia nelegálne.

 

  • ilustračné foto: Tvár dieťaťa v 18. týždni tehotenstva
  • zdroj:LifeSiteNews.com

Hodnotenie

Odosielam Váš hlas...
Zatiaľ nehodnotené. Budete prvý!
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

inzercia

Komentáre

Nora napísané 14.08.2009 09:02 answer email

Uff, ja som si myslela, že Švédsko je v Európe, nie Ázii... Cry

mary napísané 14.08.2009 09:50 answer email

ano, casto nam Svedsko davaju za vzor v rodinnej politike, ale toto sa dost vymyka norme kulturnej europy. Alebo ze by uz Europa davno nebola tym kulturnym narodom? Aj to je mozne...

ivka napísané 14.08.2009 11:01 answer email

tak toto je uz fakt sila... Confused

kosa napísané 14.08.2009 14:49 answer email

a ked v puberte zista ze sice si vybrali pohlavie ale ich potomok je orientovany na rovnake pohlavie, zabiju ho potom ?

mary napísané 14.08.2009 16:40 answer email

vo švédsku istotne, pekne podla zakona ho eutanizuju

Emma napísané 14.08.2009 21:12 answer email

Neverím, že matka nechá zabiť svoje zdravé dieťa len preto, že to je chlapec a ona chcela dievča.

Andrea napísané 15.08.2009 08:20 answer email

Váš komentár

Myslim, ze prave vdaka super rodinnej politike su vo Svedsku ludia tak "rodinne uvedomeli", ze takato moznost potratovost nijako neovplyvni. Demokracia a pravo rozhodovat aj v takychto situaciach je perfektna vec, avsak u nas prisla v opacnom poradi: najskor hura system demokracia a pravo " robit si co chces a nic nemusiet", az potom povinnosti,uvedomelost, sebadisciplina a osveta.

ivana napísané 15.08.2009 11:14 answer email

Váš komentár

no neviem, kde toto povedie...nesúhlasím a dosť ma to v prípade švédska prekvapilo Frown

ivana napísané 15.08.2009 11:15 answer email

Váš komentár

no neviem, kde toto povedie...nesúhlasím a dosť ma to v prípade švédska prekvapilo Frown

zuzi napísané 15.08.2009 11:47 answer email

no toto uz nie je normalne. ak to dieta nemoze z akychkolvek dovodov mat, tak sa to da pochopit, ale ak si ho zena da zobrat len preto, ze nie je takeho pohlavia, ake si ona alebo jej muz predstavovali, to je uz chore podla mna...

ja teraz cakam babo a neviem si predstavit, ze by som si ho mala nechat zobrat kvoli pohlaviu. svoje dieta milujem aj ked som ho este nikdy nedrzala v naruci, co onedlho uz zazijem smile a ci by to uz mal byt chlapcek alebo dievcatko, je to jedno..... ved je MOJE !!!

ale asi kazdy ma na to iny nazor. a tiez neznamena, ze ak to nie je nelegalne, tak ze to ludia hned zacnu robit.... snad si to dobre premyslia, ci to skutocne chcu... teda aspon dufam... Cry

silvia napísané 15.08.2009 23:30 answer email

to je nenormalne. Sad neviem ako by sa im pačilo keby si ich rodičia dali vziat a neboli by teraz na svete.

zuzana napísané 16.08.2009 14:16 answer email

Podla mna to suvisi s inymi nabozenstvami, v ktroych je chlapec najdolezitejsi. Nemali by s tam urady suhlasit, lebo sa nabura prirodzena rovnovaha pohlavi a zrazu budu sami chlapi a ziadne dievky.

andrea napísané 16.08.2009 15:45 answer email

Váš komentár

 

Zuzka. skor by som povedala, ze to suvisi s genetickymi ochoreniami, ktore sa viazu na pohlavie. Myslim, ze sa zbytocne vsetky pozastavujete nad niecim, co ma urcite racionalny zaklad.

Martina z MT napísané 17.08.2009 11:55 answer email

Vo Svedsku? Drsne! Cry

Teda je to pre mna neprijatelne kdekolvek na svete, ale v Europe by som ocakavala vacsiu mieru sudnosti...

By ma zaujimalo, kolko deti realne kvoli tomuto zakonu vo Svedsku "zahuci"... Cry

Iveta napísané 18.08.2009 14:41 answer email

Smutne, hlavne ked si clovek pomysli, ze stale viac a viac ludi by za vlastne dieta dali vsetko a predsa sa im ho nedostane... ako napriklad ja. Na to by snad mali mysliet ti, co sa takto nepochopitelne rozhoduju, pretoze si neuvedomuju, akym neuveritelnym darom, ktory sa im len tak dostava, deti su.

vasma napísané 21.08.2009 12:32 answer email

Je to strašné, ale máme čo sme chceli. Je to další stupeň toho, že pripúšťame potraty. Dieťa je dieťa a nikto nemôže rozhodovať či teraz ano alebo nie. Na to má myslieť trošku skôr. To dieťa len tak nepríde ako chrípka, aže ja ju nechcem. Všetko je o zodpovednosti a dôstojnosti človeka. Nie sme zvieratá. Máme aj srdce a rozum.Takto môže zmýšľať len chorá spoločnosť, lebo zdravá prijme akékoľvek dieťa a postará sa oňho, urobí všetko čo je v jej silách. A chorá ho jednoducho odstráni. Je to hrozné, že v 21. storočí to ľudia riešia takto. Kto sa tých detí zastane?

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised


Poslať odkaz priateľovi

inzercia