Dieťa a vlastný mobil. Jednoduché rozhodovanie?

M. Lukáčová 0

Dilemy typu „kedy je ten správny čas na“ trápia dennodenne milióny starostlivých rodičov. Nech si do vety doplníte čokoľvek, na obdobnú skupinu otázok len ťažko nájdete univerzálnu odpoveď.

Tí z vás, ktorí ste nedávno vyprevádzali svoje dieťa do školy, budete skôr či neskôr vystavení jednej z nich – kedy mu dať vlastný telefón?

V štúdiách analyzujúcich pripravenosť maloletého na prevzatie zodpovednosti za vlastný mobil sa psychológovia prikláňajú k metóde čím neskôr, tým lepšie a odporúčajú zveriť im telefón až po 13-stom roku ich života.

Nejeden rodič však vie, že zladiť teóriu s praxou nie je jednoduché ani v tomto prípade. V reálnom svete prichádzajú úpenlivé prosby vlastniť technickú vymoženosť či potreba mať dieťa na linke oveľa skôr.

Odkiaľ prišiel strašiak

Nebolo to tak dávno, čo sme obdivovali prvé telefóny a tešili sa z volania, posielania textových správ či hrania hadíka. Dnes nás už mobily spájajú s okolitým svetom v omnoho atraktívnejších podobách.

A práve tu vznikajú zárodky obáv z používania chytrých mobilov. Prístup k internetu umožňuje sledovanie nezabezpečeného obsahu, láka k návykovým online hrám a podnecuje tráviť množstvo času na sociálnych sieťach, znejú najčastejšie výhrady odbornej verejnosti k používaniu smartfónov.

Život v tieni strašiakov, ovplyvňujúcich prirodzený vývoj dieťaťa, je však pre rodičov extrémne stresujúci a občas prináša viac škody než dobroty.

Ako vidieť pohár poloplný

V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že dištancia dieťaťa od aktuálnych trendov a fungovania spoločnosti nemusí byť najvhodnejším riešením. Online komunikácia a zdieľanie rôznych obsahov sa zaužívalo už aj na základných školách.

Prekvapuje vás, že vaše dieťa používa odborné termíny, ktoré neovláda ani kolega z helpdesku? Verte, že predmetom debát na školskom dvore už dávno nie sú detské rozprávky. Absencia skúseností s mobilnými trendmi môže ovplyvniť socializáciu v kolektíve či dokonca spôsobiť útok posmeškov.

Vlastný telefón dieťaťa má i mnoho pozitívnych stránok. Azda najväčším prínosom je možnosť pohotového kontaktu a spojenia sa s ním v naliehavých situáciách. Nepretržitá zastihnuteľnosť dieťaťa však často láka rodičov k zväzujúcej kontrole.

V tomto prípade je menej viac, a preto sa snažte dodržovať odstup. Prístroj, ktorý má byť v prípade krízy nápomocný, sa veľmi rýchlo môže zmeniť na príčinu krízy a narušiť tak vzájomnú dôveru.

Menej je viac

Riaďte sa heslom menej je viac aj pri výbere vhodného operátora a zbavíte sa azda najzásadnejšej obavy, a to nekontrolovateľných poplatkov. Pri zvažovaní alternatívy pre svoju ratolesť musíte byť maximálne dôslední.

Pokiaľ poskytnete dieťaťu možnosť volania a surfovania na internete bez obmedzenia, hrozí, že počet predplatených minút neustrážite a čísla na faktúrach sa vám budú nežiadane zvyšovať. Preto miesto zaužívanej formy paušálov, kde v prípade prekročenia zakúpených minút nie sú nastavené bariéry, zvoľte radšej dobíjanie kreditu.

Ak si stále nie ste rozhodnutím dať dieťaťu mobil istí a bojíte sa zbytočnej viazanosti, nemusíte.

Niektorí operátori ponúkajú telefóny za mimoriadne nízke ceny aj bez paušálnych mesačných splátok. Vstupné poplatky za zakúpenie SIM karty sú taktiež nulové, čo znamená, že zaplatíte len za výšku kreditu, ktorým je karta nabitá. Navyše, najnižšie ceny za minútu volania, SMS či jeden MB dát sa pohybujú už od 4 centov.

Kredit môžete ľubovoľne dobíjať podľa potreby a finančnej situácie. S takýmto riešením tak budete mať pod kontrolou nielen frekvenciu využívania mobilu dieťaťom, ale i vašu peňaženku. 

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 1,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár