Skrátený pracovný čas pre matky a týždeň dovolenky navyše

Saša/redakcia 1

Základom úspešnej firmy by mali byť spokojní zamestnanci. Aj na slovensku sú firmy, ktoré sa snažia byť férovými zamestnávateľmi a vychádzajú v ústrety aj matkám s malými deťmi.

Aj ja som Lidl, tak znie hlavné heslo novo definovanej zamestnávateľskej značky obchodného reťazca. Svoj vlastný imidž zamestnávateľa sa vedenie Lidlu rozhodlo  prezentovať práve prostredníctvom svojich ľudí.

Novými tvárami na bilbordoch tak nie sú modely a modelky z agentúr, ale bežní, radoví zamestnanci spoločnosti.

Zuzka (31): „Nepracujem v potravinách, pracujem v Lidli,“ hovorí mladá žena, ktorá pracuje v Lidli na pozícii pokladníčky od roku 2010. Vie si predstaviť, že sa kariérne v Lidli posunie aj ďalej. Má 1,5 ročnú dcéru.

„Vychádzajú mi v ústrety, zmeny si dohodnem podľa potreby. Čas strávený s dcérou, si tak môžem prispôsobiť,“ priblížila nám svoje výhody Zuzka, ktorá je momentálne jedna z tvári spoločnosti a môžete ju vidieť v bilbordovej kampani.

Za zmienku stojí fakt, že zo 124 vedúcich predajní, je 60 percent žien. 

„Mamičky, ktoré sa k nám vracajú po materskej, či rodičovskej dovolenke naspäť, si môžu vybrať, či budú pracovať na kratší pracovný úväzok 20, 25, 30 alebo 35-hodinový. Mamičky si môžu upraviť pracovnú dobu tak, aby si mohli vyzdvihnúť deti zo škôlky,“ hovorí Ivana Braunsteinerová, HR manažérka spoločnosti Lidl.

Naopak zase zamestnanci školopovinných detí sú uprednostňovaní v čerpaní dovolenky počas školských prázdnin. Záujem o prácu v Lidli majú podľa Ivany Braunsteinerovej, najrôznejšie vekové skupiny. Slobodní ľudia, ako aj matky s deťmi.

„Nekladieme otázky ohľadom počtu detí pri pohovoroch, nie je to dôležité. Počas môjho pôsobenia vo firme, som nepocítila žiadnu diskrimináciu kvôli tomu, že mám dieťa. V našej firme prevažuje počet žien nad mužmi,“ uviedla I. Braunsteinerová.

Lidl dáva svojim zamestnancom týždeň dovolenky navyše, ako aj rôzne benefity vo forme poukážok a finančných odmien. Pre deti zamestnancov organizuje Lidl letný tábor, ktorý je plne hradený spoločnosťou.

Vyššie mzdy

Zamestnanci predajní a skladov v rámci logistických centier sa od októbra tešia z plošného zvýšenia miezd v priemere o dvadsať percent. Toto mimoriadne opatrenie sa týka viac ako 90 % všetkých zamestnancov Lidla na Slovensku.

Lidl patril už pred týmto zvýšením medzi najlepšie platiace firmy v odvetví. Podľa portálu platy.sk predstavuje priemerná mzda v maloobchode na pozícii predavač/ka – pokladník/čka 526 €, priemerná mzda v Lidli na tejto pozícii je odteraz o takmer 40 % vyššia.

Nové pracovné miesta

„Len v tomto roku sme vytvorili približne 250 nových pozícii na všetkých úrovniach našej spoločnosti a vo všetkých regiónoch na Slovensku. Pracovné ponuky máme pripravené pre všetky kategórie uchádzačov, vrátane čerstvých absolventov,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika. 

Vo svojich 124 predajniach, dvoch logistických centrách a centrále zamestnáva viac ako 3800 ľudí. Pre vysokoškolských študentov a čerstvých absolventov majú pripravené programy „Studentship“ a „Lidlship“. Ich cieľom je zapojiť študentov a absolventov vysokých škôl do fungovania medzinárodnej spoločnosti.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 3,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Keď mamičky vypdnú z prace to sa týka aj chorých, tak ich niekto musí zastupovať, a vykonať tu pracu za nich.

    Moc nechcú zamestnávatelia prijímať brigadnikov-tých treba zaučiť, su tam nejaké vzťahy.

    Preto sú neatraktívny.Majú pravo na to ale majú pravo aj tí druhí.

    Je jasné že malé dieťa je chorľavé v kolektíve a keď je preč od matky.

    Neda sa to vyriešiť k spokojnosti všetkých

    Osobne sme mali napr. takú pracu,ktorá nebola nutna na neustaly zastup.

    Komu vyhoviet?.Riešia sa mamičky a potom starí.

    Ostatní?Tí to musia zabezpečiť-a ďalej?Oni nebudu mocť …….atď

Pridaj komentár