Len zľava z ceny nestačí

PR 0

Mnohí si ešte pamätajú časy, kedy v obchodoch museli na čerstvé ovocie a mäso doslova vystáť radu. Nákupné centrá ako ich poznáme dnes, ešte neexistovali. Keď ste si chceli kúpiť napríklad sedačkovú súpravu, mohli ste počítať s tým, že veľký výber mať nebudete. Doba však pokročila a časy sa menia. Sedačkovú súpravu vám privezú aj priamo z Ameriky a ovocie si už pokojne môžete kúpiť napríklad cez internet. Zákazník si jednoducho môže vybrať spomedzi rôznych tovarov a služieb. A platí to aj v prípade výberu dodávateľa elektriny a plynu.

Pozrite sa, čo vám dodávateľ vie ponúknuť

Otvorenie energetického trhu prinieslo zákazníkom možnosť výberu. K tradičným dodávateľom pribudli noví a konkurenčný boj sa mohol začať. Dodávatelia elektriny a plynu sa snažia prilákať zákazníkov najmä vysokými zľavami na komodity. Máloktorý zákazník však vie, že dodávateľ si môže dovoliť poskytnúť zľavu len z ceny dodávky elektriny alebo plynu. Tá však tvorí len  necelú polovicu ceny, ktorá sa účtuje vo faktúre. Zvyšnú časť fakturovanej sumy tvorí poplatok za distribúciu a ostatné tarify. To znamená, že ak platíte ročne za elektrinu napríklad 289 EUR, pri 10 % zľave ušetríte približne 15 EUR za rok. Takúto úsporu bez problémov dosiahnete aj v prípade, že začnete efektívne využívať energiu v domácnosti. „Len samotné poskytnutie zľavy na elektrinu a plyn podľa nás  zákazníkom nestačí. Preto neustále rozširujeme portfólio našich doplnkových služieb. K elektrine a plynu si môže každý zákazník aktivovať bezplatnú službu ZSE Asistuje pre prípad havárie v domácnosti až do výšky 150 EUR na jednu udalosť. Pre zákazníkov, ktorí  stavajú nový dom alebo renovujú bývanie sme pripravili službu Energetický certifikát za bezkonkurenčnú cenu 118 EUR s DPH. Okrem toho majú k dispozícii bezplatné energetické poradenstvo na Kontaktných miestach v Bratislave, v Nitre a v Trenčíne. V rámci  vernostného programu si zákazníci môžu uplatniť zľavy u našich obchodných partnerov a na portáli HEJ.sk až do výšky 30 %, hovorí Ing. Tatiana Tilňaková, vedúca produktového manažmentu ZSE Energia.

Všetko s rozvahou

Možnosť výberu dáva zákazníkovi pocit slobody a kontroly nad tým, čo si kúpi a čo naopak nestojí za jeho pozornosť. „Budovanie dlhodobého vzťahu so zákazníkmi je možné najmä vďaka poskytovaniu dodatočných benefitov. Myslíme si, že získavať zákazníkov výlučne zľavou z ceny komodity neprináša z dlhodobého hľadiska pozitívny efekt. Zo zákazníka sa stáva lojálny zákazník vtedy, keď mu viete poradiť a  prejavíte záujem o jeho potreby,“ dodáva Tilňaková. Cena nie je vždy rozhodujúca. Omnoho dôležitejšie sa javia skúsenosti, spoľahlivosť, dobré meno a tiež rozsah doplnkových služieb dodávateľa energií.

Zdroj: ZSE

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár